Beste Australië liefhebbers,
Na ruim 9 jaar zal ik weer terug gaan naar het mooiste land dat er is.
Met een paar verschillen en daar heb ik hulp bij nodig.
Het plan is om van januari 2019 tot april 2019 rond te reizen door Australië( i know ik ben er lekker op tijd bij) En dan in ieder geval perth naar darwin of andersom en evt. Nog richting het oosten of midden door naar adelaide afhankelijk van de tijd die we over hebben.
Het grootste verschil zit hem in dat ik in 2010 een half jaar als backpacker ging, zonder plan, mijn eigen auto kocht en helaas voor de verkoop in de prak reed.
Nu gaan ik met manlief en zoonlief van dan 3,5 jaar.
Het liefst willen wij een camper, dit zodat die kleine een soort van eigen plekje heeft in het grote vreemde land.
Echter huren is erg duur voor 3 maanden.
Daarom mijn vraag heeft er iemand ervaring met het kopen en verkopen van een camper in Australië.
Het probleem met huren is ook dat je moet weten waar je hem wil inleveren. Terwijl wij op een globale planning na geen route willen plannen.
Dus heeft er iemand ervaring met een camper kopen en verkopen dan hoor ik dat graag.
Daarnaast zijn alle tips over wat te doen in aussie met een peuter uiteraard welkom[emoji5]
Overigens willen wij het westen wel doen maar hoeven daar niet perse te beginnen. Ik weet bijv. Dat een auto kopen in new south Wales het makkelijkst is. Dus eventueel beginnen in het oosten vinden wij ook geen probleem.
Alvast bedankt
Laura
Sent from my LG-H850 using Wereldwijzer mobile app
Hallo Laura,
realiseer je je wel dat als je voor drie maanden een camper koopt dat je op het moment van vertrek al serieus bezig moet zijn met de verkoop? En dat je een camper waarschijnlijk niet ongezien vanuit Nederland koopt dus wellicht ook nog wat tijd kwijt bent om de campers die je op het net gevonden hebt, te gaan bekijken. Hoe heb je het vorige keer gedaan met een adres in Australië. Dat moet je wel hebben als je een voertuig koopt. En ik weetniet wat voor camper je op het oog hebt, maar als er en gasfles in zit, denk er dan bij aankoop wel op dat het ‘gas certificate’ up to date is. En zo is er nog wel een aantal zaken on op te letten, de RWC (APK) etc. Maar nogmaals, aankoop en verkoop zijn gecompliceerde zaken, meer gecompliceerd dan bij een auto.
Beste willem,
De vorige keer heb ik het hostel waar ik verbleef als adres opgeven. Dit vonden hun geen probleem.
Ik heb ook familie vlakbij sydney wonen waar ik toen ben geweest en waar wij nog vaak contact mee hebben. Wij gaan proberen uit te zoeken of hun een camper kunnen bekijken/kopen en aan het eind verkopen voor ons.
Of eventueel lenen/huren van kennissen van hun.
Mijn ervaring met kopen en verkopen( als je hem niet de dag voor verkoop total loss rijd) is dat het vrij makkelijk gaat in nsw. Al geld dat vooral voor autos en camperbusjes wat ik heb gezien.
Ik wist idd niet dat je voor gasflessen ook weer keuringen nodig hebt.
In ieder geval bedankt voor je info.
Mocht je nog tips hebben voor betaalbare huur dan hoor ik dat graag😊
Groet,
Laura
Sent from my LG-H850 using Wereldwijzer mobile app