heeft iemand ervaring met het kopen van een camper?

Wij zijn van plan om in 2012 een half jaar rond te trekken door Australie met drie kinderen. dus we hebben nog even de tijd. Het lijkt ons voordeliger een camper (6 persoons motorhome) te kopen, en na een half jaar te verkopen, dan te huren. Heeft iemand daar ervaring mee?
Hoe makkelijk gaat dat met verzekering en belasting?
Is het mogelijk een compleet ingerichte camper te kopen?
We denken er aan om te starten in Darwin en te eindigen in Melbourne

Wim

Hoi, het is wel een tijd geleden, maar in 2001 heb ik ook een camper gekocht in Darwin, 5 maanden mee rondgereden in Australie en vervolgens weer verkocht in Sydney. Het verschil met jullie was dat ik in m’n eentje was en daardoor een "backpackers"camper kon kopen.
Waarschijnlijk zijn jullie aangewezen op een dealer. Dat maakt het een stukje duurder maar tegelijkertijd ook makkelijker, want zij zullen dan wel al het papierwerk regelen. Bijna alle campers zijn volledig ingericht dus misschien moet je nog wat kleine dingen kopen maar voor een half jaar lijkt mij dat toch wel de moeite waard.
Het verkopen van de camper ging bij mij makkelijk, maar nogmaals, jullie motorhome zal je waarschijnlijk ook weer aan een dealer moeten verkopen, neem er in ieder geval de tijd voor, anders moet je misschien te snel, teveel met de prijs zakken.
Mijn route was Darwin-Broome-Perth-Port Augusta-Uluru-Alice Springs-Tennant Creek-Cairns-Sydney, dus een giga eind, maar zo de moeite waard!!!