Thinking of renting a 4WD camper? Then think twice or more before renting with Britz part of the Kea group. For such a high amount you can expect that a company knows the utilities that you need and that those utilities are provided in the car. Well not with Britz! When we asked for a compressor and table they supplied it us, because it was not available in the car. They also said it was not necessary to have those iron plates you can need when get sticked in the sand. Well a few times we need them but they were not there. Also saying the camper has a fuel tank of 350 litre is real nonsens and is confirmed by an official dealer. It makes just a little difference especially when the fuel metre is broken and you drive in Africa long distances. Maybe not really important for you are dirty chairs in the car and a back that is damaged and cannot be closed properly. Well if u pay a high amount there are much better providers, mostly smaller providers. And complaining, they promised to contact us and with that company a promise is hard like a soft egg, they did not contact! . Besides that they think all we said above is acceptable and normal, they said it in other words to to our booking agent. Well for 140 euro a day we expect a higher service level and a better equipped car. So our advice pass this company and better go for a company with a higher service level.
Ik kan bovenstaande volledig onderschrijven. Wij hebben vorig jaar oktober een reis door Zuid Afrika gemaakt met een camper van Britz. Bij aankomst moest er nog snel wat vuil worden weggepoetst, verder had de camper geen enkele vorm van onderhoud gekregen. Hij was ouder dan contractueel was vastgelegd en we constateerden ruim 20 zware gebreken. Gescheurde kussens en horren, niet werkende airco, vervuilde drinkwatertank, defecte kraan, defecte douche, onbruikbaar toilet, defecte verlichting en ga zo maar door. Onze klachten werden niet gehoord en men was niet bereidt ons enigszins tegemoet te komen. We haalden het de camper op zondag op en men was niet bereid de manager te bellen. Uiteindelijk ging het personeel naar huis en lieten ons met een wrak van een camper achter. We zijn uiteindelijk toch maar op pad gegaan en hebben nog verschillende keren contact gezocht met Britz, maar zonder resultaat. Uiteindelijk hebben we de grootste gebreken zelf en met hulp van derden gerepareerd. Op het inleverpunt in Kaapstad een klachtenformulier van 2 kantjes geschreven waar opnieuw niet op is gereageerd. Na maanden van procederen is er een (kleine) financiële tegemoetkoming gekomen. Maar van enige excuses is nooit sprake geweest. We hebben veel geld betaald voor een heleboel ellende. Dus **NOOIT MEER EEN BRITZ!!! **