Vanaf eind april tot half september willen mijn vriendin en ik per camper door Brazilie reizen?
Heeft iemand enig idee waar we een camper zouden kunnen huren en wat de prijzen zijn?
Of kunnen we misschien beter kopen?
Groet Sindy
Vanaf eind april tot half september willen mijn vriendin en ik per camper door Brazilie reizen?
Heeft iemand enig idee waar we een camper zouden kunnen huren en wat de prijzen zijn?
Of kunnen we misschien beter kopen?
Groet Sindy
Braziliie is jammer genoeg niet bepaald t land bij uitstek om iets anders dan een gewone personenauto te huren. En daarbij campers met ´fatsoenlijke´maten zoals je in Europa ziet heb je bitter weinig hier. Hier is t meestal een omgebouwde touringcar (12 meter). Zover ik weet zijn er slechts heel weinig plaatsen die die verhuren en dan nog enkel 20+ jaar oude bakken. Meer kans om in bv Argentinie of Chile iets te huren. Reken echter wel op flinke prijzen, gauw op een €1000 per week.
Hoi!
Sinds kort verhuurt een jong Duits stel in Uruguay campers zie hier de website.
Zij hebben zelf heel Zuid-Amerika in goed 2 jaar tijd doorkruist, dus ze zullen veels tips kunnen geven. Ben ze zelf destijds in Ecuador tegen gekomen, tsja alle gemobiliseerde reizigers komen elkaar tegen.
Groeten,
Bart
niet bepaald goedkoop te noemen die gasten daar in Urugay
maar al bij al wel een interessante tip ! THX !
greetz from the tropIX
Een interessante tip misschien wel, maar ik zou niet graag met een camper door brazilie toeren. De meest veilige plek om langs de weg te overnachten in in Camper zijn de tankstations die de trukkers gebruiken.
Ik ben niet angstig ingesteld, maar in een camper slapen in Brazilie. Geen haar in mijn hoofd die daar aan zou denken.
Hallo,
In Santa Helena (Parana, aan het Itaipu-meer) is elk jaar een bijeenkomst van “MotoCasas”. Misschien een goede plek om informatie te krijgen en zelfs een leuke koop te doen.
Helaas kan ik me niet meer herinneren in welke periode van het jaar dat evenement precies is en ik kan het ook niet teruggooglen…
:vak02:
Groeten,
Grietzen
Tja wij doen het al jaren en nooit problemen gehad. Er zijn gebieden waar we bij de ´postos´ overnachten waar zoals je zegt ook de trukkers staan maar er zijn ook grote delen van Brazilie waar we gewoon in ´het wild´slapen.
Ja Grietzen , dat is ergens in april , meestal rond pasen, dat treffen in Sta Helena (leuk plaatsje trouwens en heerlijke camping pal aan het meer).
Of het kopen in Brazilie van een motorhome of motorcasa zoals ze hier zeggen, nou echt iets voor de gemiddelde reiziger is betwijfel ik. De prijzen hier liggen enorm hoog voor een camper, zelfs voor een oud barrel. Voor een 1985 VW Combi camper vragen ze al gauw R$40.000 ! (ca € 17.000)