Volgende jaar gaan wij bijna 6 weken op vakantie naar Australie we willen deze camper huren.
Nu vroeg ik me af of ik met een BE rijbewijs (internationaal rijbewijs) deze camper mag rijden, ik kan namelijk nergens vinden wat het gewicht is van deze camper.
Iemand hier die daar een antwoord op kan geven.
Lijkt mij niet overdreven groot. Je maakt niet snel mee dat je voor een Britz twee persoons camper een C/D rijbewijs nodig hebt.
Stuur even een mailtje naar Britz. Mijn ervaring is dat zij over het algemeen redelijk vriendelijk zijn en snel reageren.
Misschien handig om te weten. Bijna alle goede en grotere camperverhuur bedrijven (BackPacker, Maui, etc )zijn onderdeel van het THL concern waar ook Britz onderdeel van is.
Zou voor de paar EUR altijd een international rijbewijs meenemen. Is ons nog nooit naar gevraagd, maar wij gaan voor de paar centjes het risico niet lopen. In andere posts op dit forum is daar al meer over geschreven.
In ieder geval al vast een hele goede reis.
We gaan zeker een email sturen met daarin onze vraag, de route die we gaan rijden is als volgt.
We gaan starten in Cairns en dan richting Sydney waar we 1 week blijven voor familie bezoek.
Het stuk vanaf Cairns naar Sydney willen we in ongeveer 4,5 week doen.
ik heb het in 2009 andersom gedaan, dwz van zuid naar noord. Ik heb dit overigens in 25 dagen gedaan, 4,5 week lijkt me beter omdat ik niet overal lang genoeg kon blijven naar mijn zin.
Vooral de whitsunday eilanden zijn erg de moeite waard, ik vond het een van de mooiste plekken die ik ooit heb gezien.
succes,
ohja, volgens mij mag je die camper gewoon rijden en zoals al gemeld, haal even bij de ANWB een internationaal rijbewijs. Niet verplicht, wel gemakkelijk.