Hallo allemaal,
Wij gaan een spannende en leuke reis tegemoet. We gaan met onze 3 kinderen (8,10 en 12jr) met een camper van Cruise America door ZuidWest USA trekken.
Allereerst heb ik een aantal vragen over de camper die we hebben gehuurd. Het is het type C30 van Cruise America.
Is het raadzaam om een aanvullende verzekering af te sluiten?
We hebben GEEN early bird pakket genomen. Dit betekent dat we de camper op de 18e pas na 13:00u kunnen ophalen. Het plan is om de eerste dag tot Yosemite te komen. Is dit haalbaar?
Ik heb gelezen dat het aan te raden is om in een aantal Nationale Parken (NPs) een campground te reserveren. We hebben tot nu toe niets gereserveerd, omdat we de vrijheid willen nemen om flexibel te zijn. Is dit wel verstandig?
Het is ons niet duidelijk of we eenvoudig een GPS bij de camper kunnen huren en wat dit dan kost. Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het makkelijk om een iPod aan te sluiten op de stereo in de C30?
Vlieg je op San Fransisco? Wij hebben iets vergelijkbaars gedaan en hebben ongeveer 250km per dag gereden. Soms wat meer. Voor een eerste dag in de VS, jetlag enzo is het misschien wat pittig afhankelijk van wat je kunt hebben natuurlijk. Maar het is goed te rijden vanaf SF.
In de andere post heb ik al antwoord gegeven op de vraag of Yosemite haalbaar is op de eerste dag. Haalbaar misschien wel, maar wil je dat ook? als je om 13.00 uur de camper kunt halen ben je zeker niet voor 15.00 uur weg. Dan moet je nog boodschappen doen, ook daar kun je minimaal een uur voor rekenen. Dan voor de eerste keer met een camper rijden. Ik zou de eerste dag maximaal voor 2 uur rijden kiezen.
Aanvullende verzekering is zeker aan te raden.
Zeker in het hoogseizoen is reserveren van campgrounds in de nationale parken aan te raden. Voor yosemite ben je overigens al te laat en zal je waarschijnlijk geen plek meer kunnen krijgen.
Een GPS huren is vaak duurder dan er zelf een aanschaffen daar. Of je neemt je GPS van huis mee. Wel even eerste een kaart aanschaffen thuis.
Wij hebben in 2009 een kabeltje aangeschaft bij de Walmart, dit kun je aansluiten op je Ipod, en gaat in de aux aansluiting in je radio. Werkt perfect.
Alle verhuurbedrijven bieden een GPS aan maar je kunt em ook gewoon menemen, wel met kaart van het zuid-westen! Je bent je eigen toestel gewent en (als je TomTom hebt) niet alle verhuurbedrijven bieden TomTom. Van de ipod aansluiting is lastig. Een aantal radio’s heeft direct ipod maar veel ook niet, je kunt het erop gokken en vraag het aan de balie daar.
@FredjeRN, lees mijn antwoord hierboven even. Kabeltje kostte iets van 17 dollar ofzo. Werkt perfect. En volgens mij heeft iedere auto-radio een aux aansluiting daar.
Zoals Marenko schreef: als je deze zomer naar de parken wilt en je hebt niet gereserveerd…oej, je mag dan van geluk spreken als je terecht kunt!
Nogmaals ik zou het niet aanraden om direct uit het vliegtuig een eind te gaan rijden. Boek een hotel bij het vliegveld en neem een dag rust. Je hebt net 13 uur of langer in het vliegtuig gezeten, geloof me je bent gesloopt (ik in ieder geval wel) Een nacht overgeslagen hakt er lekker in. Je stapt dan niet fris en allert achter het stuur.
En toch is een tom tom erg makkelijk. Voor het zoeken van een campground of een supermarkt, of ieder ander adres. Je rijdt er dan zo naar toe en hoeft niet meer te zoeken.
Wij zelf gebruiken en een kaart (geen randmcnalley, die vind ik te groot) en een tom tom en vinden dat zelf ideaal. Thuis zoek ik al op internet verschillende campgrounds op. Ik kan dan thuis al bekijken hoe de campground eruit ziet en waar deze ligt. Zet dan de adressen al in de Tom Tom. Scheelt een hoop gezoek als je op vakantie bent. De route stippelen we uit op de kaart. Want dat hoeft niet altijd de snelste route te zijn van A naar B, liever een mooie route.