Camper / auto verzekering

Hoihoi :slight_smile:

Wij gaan met een paar mensen in een busje op reis in febr. Nou ben ik bij diverse verzekeringen langsgeweest maar om verzekerd rond te rijden buiten Nederland (binnen Europa weliswaar), is een aardige opgave.

• Een camperverzekering heeft als nadeel dat er een beperkt aantal kilometers gereden mag worden.
  • Een personenauto verzekering (wat ook mogelijk is voor t busje) geldt voor max. 3 maanden buiten Nederland.

Heeft er iemand een tip voor een verzekering die bijvoorbeeld geen beperking heeft qua km’s? Het gaat me dan om de noodzakelijke verzekering, dus alleen WA, verder niets.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jessica.

Jessica

Je bent niet helemaal goed ingelicht. Als je een bus hebt die als kampeerauto op papier staat is het niet meer zo dat je maar een beperkt aantal km mag rijden. Je rijdt zolang en zover als je wilt. Je betaalt voor de belasting ook maar een kwart van het normale bedrag wat voor een zelfde auto (van het zelfde gewicht) normaal is.
Ik rij zelf al jaren in een door mijzelf tot camper verbouwde VW T4. en heb een normale camper verzekering . (bij Vrieling ass. in Dedemsvaart.)

nog meer info ??? mail maar

groet