Cambodjaanse kust

Hoi,
van Phnom Penh reis ik met de bus naar Sihanoukville en wil vandaar graag langs de kust richting Thailand reizen. Enkele eilandjes van Cambodja bezoeken en ook graag een bezoekje brengen aan koh chang of koh mak/kut in Thailand.

Nu heb ik ergens gelezen dat dit ook per veerboot kan van eiland naar eiland en ook de grens oversteken per boot naar koh chang.
Maar ik kan het nergens terug vinden, wie kan me helpen?

Waarschijnlijk staat het al reeds beschreven op dit forum, maar op welke Cambodjaans eiland heerst nog het rugzaktoerist lifestyle?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr.

Hee RaWe,

Je schrijft: Nu heb ik ergens gelezen dat dit ook per veerboot kan van eiland naar eiland en ook de grens oversteken per boot naar koh chang.

Als het al zou kunnen, dan is het illegaal. Tot enkele jaren terug voer er wel een boot van Sihanoukville naar Koh Kong, dat is de Cambodjaans-Thaise grens. Echter, deze vaart allang niet meer, nu het wegennet sterk is verbeterd.

De mooiste eilanden zijn Koh Rung en Koh Rung Samloem. Het zijn onontwikkelde eilanden met mooie stranden,
en per eiland 3-4 accomodaties.
Ik ben er geweest, er is geen lifestyle in de zin van restaurants of iets dergelijks, je eet gewoon waar je slaapt.

Geen eiland, maar Otres Beach nabij Sihanoukville voldoet wellicht het best aan je idee: Goedkoop slapen in je guesthouse, en lekker eten in het type restaurant waar je op dat moment zin in hebt. Bier is veeeeel goedkoper dan in Thailand.

Hans.