Ik heb maar 2 weken de tijd om een reis te maken startend/eindigend in Singapore.Heb graag afwisseling: cultuur-strand-natuur-stad.Ik kom later nog wel eens terug om langer te reizen;-)Maar eerste staan er dan Zuid Afrika en Cuba nog op het lijstje;-)!
vanut singapore(Singapore heb ik al bezocht dan) vliegen naar:
Singapore
Hanoi
Halong bay
Mekong Delta
Siem reap (+Angkor)
Koh Chang
Bangkok
Singapore
of zou ik deze route net andersom doen?
1.Hoeveel dagen per plaats ongeveer uittrekken?(16 dagen in totaal de tijd)
2.Hoe het beste van Halong bay via Mekong Delta naar Siem reap reizen ?Vluchten, nachttreinen,bussen…?
3.Wat zou ik zeker nog moeten opnemen of laten volgens jullie in deze route en waarom?
Als ik eerlijk ben denk ik dat je veel in een korte tijd wil doen. Zelf ben ik alleen in Vietnam geweest (over Cambodja en Thailand weet ik dus niet), en de reistijden zijn daar al zo groot dat ik bang ben dat je alleen maar onderweg bent. Voor Hanoi zou ik 3 dagen uittrekken, heel leuke stad! Voor Halong Bay 2 dagen en 1 nacht, of 1 dagtrip. Ik ga er van uit dat je vervolgens naar Can Tho wil vliegen? Daar zou ik 2 dagen blijven. Het is erg leuk om 's ochtends vroeg naar de floating market te gaan, smiddags een fietstour in de buurt en 's avonds een foodtour te doen.
Die 16 dagen kan je ook makkelijk in Vietnam doorbrengen. Als je dat van plan bent zou ik zeker ook naar Sapa en Hoi An gaan. Sapa vond ik het mooiste deel van Vietnam en Hoi An is een gezellig stadje met mooi strand.
Succes met het verder plannen!
Ik begin the vrezen dat je wel eens gelijk kan hebben;-)! en dat ik zal moeten kiezen! ik Nijg naar Cambodja en thailand (vietnam is nog eens extra visa ook btw)en later doe ik inderdaad vietnam en laos ooit dan nog maar eens;-)!