Cambodja of Vietnam?

Hallo!

Ik heb een vraag aan jullie en ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen! Deze zomer (augustus) vertrek ik voor de tweede maal richting Azië. Ik wil in ieder geval naar Maleisië en heb dan vervolgens nog 2 weken over voor een ander land. Voor deze twee weken twijfel ik hééél erg tussen Vietnam en Cambodja…

Cambodja trekt me heel erg door haar grote trekpleisters, maar ook de vriendelijke bevolking en de natuur (mekong). Aan de andere kant trekt Vietnam me heel erg door de cultuur en natuur. Het is echter weer een lang uitgestrekt land met veel reistijd tussen de plaatsen… Lastig!!

Ik vind het zo lastig om te beslissen waar ik heen moet, vandaar mijn vraag. Waarom zouden jullie kiezen voor Cambodja? Of, indien je in allebei de landen bent geweest voor één van de twee landen?

Heel erg bedankt!
Inge

ik zou voor Cambodja kiezen omdat je in 2 weken alle grote trekpleisters van dit land kan bezoeken en omdat vietnam eigenlijk wat meer tijd vraagt daar kan je beter naartoe gaan als je meer tijd hebt of je moet je beperken tot een bepaald deel van het land natuurlijk maar persoonlijk zou ik cambodja kiezen en dan vietnam later nog eens bezoeken (als die mogenlijk er komt natuurlijk)

Als je nog 2 weken over hebt zou ik voor cambodja kiezen. Vietnam is een stuk groter en ik denk dat 2 weken echt te kort is.
Ikzelf ben 9 dagen in cambodja geweest tijdens mijn rondreis door ZO azie en dat vond ik genoeg. Maar je kan goed nog een paar daagjes aan het strand gaan liggen en de reis evalueren en rustig bijkomen.
Ik heb niet voor cambodja gekozen om aan het strand te verblijven omdat ik dat in Vietnam ging doen.
Dus voor 2 weken absoluut Vietnam.
Ook gaaf dat je naar Maleisie gaat, is echt mijn favoriet daar!

Ik ga mee in de redenering van de andere mensen op het forum,en ik zou ook voor Cambodja kiezen.
Ikzelf heb vroeger Vietnam bezocht(in de pruimentijd)er zijn zoveel dingen tezien,die je niet in 2 weken kunt afhaspelen.
conclusie:Cambodja als 2de land nemen.g.s

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben eruit :slight_smile: Het wordt Cambodja… Vietnam is inderdaad te groot om relaxd te kunnen reizen en ik wil graag ergens langer kunnen blijven als het leuk is en niet door een land heen rennen… Weer een goede reden om weer terug te gaan naar Azië :wink: