Cambodja met privé-chauffeur?

Hallo!
Ik weet nog niet precies waar we naar toe willen… Cambodja is in ieder geval een optie! (Sri Lanka, Bali, Thailand zijn ook nog in de running)

We willen graag individueel rondreizen, maar mét privé-chauffeur. Maar ik kan zelf niet veel vinden hierover op internet, is dit niet zo gebruikelijk in dit land?
En heeft iemand tips, hoe het beste een reis te boeken in dit land (organisatie of alles zelf regelen? is een prive-chauffeur makkelijk te regelen en betrouwbaar?)

Wat we precies willen:

  • 1500 p.p. budget voor vlucht en hotels (liefst zit hier ook al iets van prive-chauffeur kosten en/of excursies bij)
  • rond de 14 dagen
  • begin van de reis veel zien en ondernemen, laatste dagen graag aan een prachtig strand doorbrengen

Een luxe probleem dus! help!

Wanneer had je in gedachten? Denk aan het regenseizoen.

Alleen bij (dure) individuele pakketreizen is een auto met privé-chauffeur gebruikelijk.
Zelf regelen kan veel goedkoper zijn.

Cambodja is erg eenvoudig te bereizen. Je kunt bij je hotel/guesthouse een pick-up regelen vanaf het vliegveld en ook alle verdere vervoer. Bussen en minibussen (sneller) met pick-up bij je hotel/guesthouse, maar ook taxi’s (meestal een Toyota Camry) om naar je volgende bestemming te gaan. Taxi per dagrit circa $40-70, afhankelijk van bestemming.
Neem cash US$ mee, maar die krijg je daar ook uit de ATM. Wisselgeld krijg je in riel, 4000 = $1

Ter plekke kun je vaak beter een tuk tuk voor een (halve) dagtour regelen. Ze spreken je op straat wel aan en je kunt onderhandelen. Bij de Angkor-tempels van $12 tot $25, afhandelijk van de af te leggen afstand. Driedaagse ticket kost $62 vanaf februari 2017 (nu nog $40).

Hotels heb je al met ontbijt en uitstekende service voor minder dan $20. (Check tripadvisor.com en agoda.com)
In PP is het iets minder makkelijk om voor weinig geld kwaliteit te vinden. Misschien daar een boutique hotel met zwembad.

14 dagen is makkelijk te vullen.

Ik ken een goede chauffeur met auto en tuk tuk in Siem Reap, maar dan is het handig wanneer je daar de reis begint. Een priveberichtje, dan krijg je zijn gegevens.

Pas een beetje op voor oplichters (in overvloed), onbetrouwbare drugs (wekelijks westerse doden) en berovingen met name in Phnom Penh en tegenwoordig ook steeds meer in SR. Stoor je niet aan bederlaars. Koop niks van kinderen.
Verder is het een fantastisch land, met lieve mensen.

Groet,
Johan

Dankje voor alle tips! Is 1500 p.p. een realistisch bedrag om 14 dagen in Cambodja te verblijven en dus incl vlucht? We hoeven niet elke dag dure excursies te doen natuurlijk, een lekkere dag rondslenteren ergens of luieren is ook prima.

Zijn er nog plekken die we absoluut moeten zien? Met 14 dagen kunnen we natuurlijk niet heel Cambodja door, dus ik wil me dan vooral richting het zuiden orienteren omdat we ook graag een paar dagen strand mee willen pakken aan het eind van de reis.

Budget moet lukken. Je kunt er op zich heel goedkoop leven. Maar de dollars kunnen ook heel snel gaan.

Goedkope tickets scoren met mooie vliegtijden is vaak nog een puzzel. Ik gebruik vaak skyscanner en boek soms zeer vroeg.

Hoi Ellen,

Een budget van €1500 voor 2 weken moet te doen zijn. Zelf heb ik niet veel met prive chauffeurs gereisd, het kan dan wel iets harder gaan met je budget. Ik moet ook zeggen dat reizen met het openbaar vervoer (of een toeristen busje) wel een extra beleving geeft t.o.v. een taxi.

Wij regelden het vervoer van stad naar stad altijd via het hotel of via een tourist-office in de stad. Dit is altijd prima gegaan. Ik heb de route eens uitgeschreven (wel van drie weken), maar je zou hem natuurlijk kunnen inkorten.

http://www.reisjevrij.nl/nl/rondreizen/individuele-rondreis-cambodja-route/ (info over route, reis moet je helemaal zelf boeken via de juiste partijen zoals cheaptickets en booking).

Qua route zou je dan misschien kunnen beginnen in Phnom Penh (3 dagen) - door naar Siem Reap (voor de tempels van Angkor) 4 dagen - naar Battambang, 2 dagen - en dan naar Sihanoukville of Koh Rong Island voor het strand, 4 dagen. Vervolgens keer je weer terug naar Phnom Penh voor je terugreis.

Groetjes en veel plan-plezier,
Evy