Prive vervoer Vietnam Laos

Hey Lezers,

Heeft al iemand ervaring met een privé chauffeur in Vietnam?
Een privé auto is voor mij al jaren de luxe die ik neem voor verre reizen. Liever een auto en praktisch elke nacht in het ‘wild’ slapen in een tentje dan een hotel met zwembad en geen auto.
ik heb al enkele ‘offertes’ aangevraagd, deze zijn buitensporig duur vind ik voor Azië (ze geven je nog eens een gids mee en laten je overnachten in de meest luxe hotel van heel de buurt)
Ook de grensovergangen zorgt voor sommige reisbureau problemen. Ik heb mijn schema ondertussen al aangepast en kom op het volgende uit:
(Vieng Vang heb ik er lekker uitgezwierd na het lezen van sommige verhalen :wink:

aankomst Hanoi
Hanoi
Hanoi
Hanoi - Mai Chau
Mai Chau - Vieng Xai
Vieng Xai - Vieng Xai
Vieng Xai - Vieng Thong
Vieng Thong - Luang Prabang
Luang Prabang
Luang Prabang
Luang Prabang - Nong Khiaw
Nong Khiaw
Nong Khiaw - Muang Khua
Muang Khua - Dien Bien Phu
Dien Bien Phu - Lai Chau
Lai Chau - Sa Pa
Sa Pa - Bac Ha
Bac Ha - Can Cau - Quan Ba
Quan Ba - Dong Va - Meo Vac - Bao Lac
Bao Lac - Ba Be
Ba Be - Ha Long city
Ha Long city - Quan Lan
Quan Lan
Quan Lan - Halong Bay - Hanoi
Hanoi
departure Hanoi

Hallo Niemie,

Wanneer wij rondreizen door Viet Nam nemen we altijd een auto met prive chauffeur.
Ook hebben we bijna altijd een gids erbij.

Ik weet natuurlijk niet wat je prijzig vind, maar voor een auto met chauffeur van jouw vakantie moet je toch wel rekenen op 75 dollar minimaal per dag.
Voor een privegids zit het tarief rond de 20/25 per dag.
Sommige bureau rekenen hier bovenop ook 10 dollar voor de overnachting van beide; dus 100 dollar is geen uitzondering.
Vele zijn dus hoger.
Dit zijn wel Vietnamese tarieven.
Voor Laos ken ik deze niet.

Het voordeel van een gids is dat deze altijd engels spreekt en je dus tijdens de rit van alles kan vragen. De chauffeurs spreken bijna of geen engels en rijden alleen van A naar B. Stoppen wel voor lunches enz.

Alle 13 trips naar Viet Nam voor mij zijn geregeld door Buffalo Tours.
Ik heb ook weleens een reisschema ingediend en kreeg net zoiets als jij voorgesteld, veel te hoog.
Maar met wat aanpassingen en gebruik maken van hun ervaring kwam er toch een redelijkere prijs uit.
Aanpassingen zaten vooral in de hotelkeuze en was ook geen enkel probleem.

gr
Ton.