Cambodja, laos?

Hallo,

wij gaan 1 maand naar Cambodja, nu wilde we ook een stukje Laos erbij doen en we vliegen via Bangkok en nemen de bus dan naar Cambodja.
Maar heeft er iemand ervaring met 1 maand en wat is het beste om in die ene maand te doen qua landen zien… meer landen in 1 maand of alleen 1 land
hoorde namelijk dat je cambodja zo hebt gezien ofzo…:confused:

Gr

Dit is een vraag die nogal van je eigen voorkeuren afhangt. Tijdens reizen kom je mensen tegen die al 3 weken op een plaats zitten waar andere van zeggen dat ze het na 1 dag helemaal gezien hadden. in één maand kun je Cambodia + deel van Laos goed doen op een aangename maar vlotte snelheid. Het ligt er ook erg aan wat je wil. Als je bijv in Laos een aantal meerdaagse trek tochten wil doen naar Minority gemeenschappen is 4 weken kort om het te combineren. Als je alleen naar Luang Prabang wil Vang Vieng wil bijv dan kan het weer makkelijk. Cambodja is super, neem hier rustig de tijd voor. Ik vind er meer dan genoeg te zien. Ankor omgeving kun je je zo al een week vermaken, maar opnieuw, sommige mensen doen dit ook in een middagje. Er zijn mooie stranden, phnom phen is een bijzondere stad met een geschiedenis die je besef geeft van wat de Khmer Rouge heeft aangericht maar ook wat voor geweldig volk cambodja heeft.

Mijn advies, leg niet te veel vast en kijk terplekke hoe het gaat. Vanuit Vientiane gaan er genoeg vluchten en bussen richting Bangkok. Hoe flexibeler je bent hoe meer je uit het reizen haalt is mijn mening. Zit je naar 4 weken nog steeds in Cambodia, neem je weer een bus terug richting Bangkok.