cambodja en laos in oktober of november

Hallo reizigers,
Heb eindelijk besloten om Cambodja te bezoeken en wil daarbij Laos ook zien.
Ik wilde eigenlijk met een organisatie gaan(makkelijk en ben een echt mensen mens, lijkt me gezelliger).
Maar omdat ik op forums (bijna) alleen maar lees, NIET DOEN, twijfel ik en het besluit is bijna genomen om zelfstandig
te reizen. Heb dat in het verleden ook wel gedaan, maar nooit alleen.
Nu wil ik dit in het najaar doen en mijn vraag is dan, oktober of dan toch in november.
Kleine impressie:
Bangkok
Siem Reap
Phnom Phen
Kratie
pakse
eventueel Boloven plateau of Khongeiland of
binnenlandse vlucht naar;
Vientiane
VangVieng
Lung Prabang
Chiang Rai
Dan binnenlandse vlucht Bangkok of nachttrein
Is dit globaal te doen in een maand.

Graag hoor ik jullie reactie, ben net een weekje bezig met inleven van de reis.

Groet

Dat kan zeker in een maand. Kijk eens bij Sawadee, zij hebben een route als voorbeeld. Alleen zou ik dan iets langer in Vang Vieng blijven en ook meer tijd voor Cambodja nemen.
Ook eindigen met Cambodja voor het hoogtepunt van de reis: de tempels van Angkor. Dus jouw routeplan omdraaien.
Op eigen houtje is prima te doen en dan kun je er ook een minder druk programma van maken. Voordeel van een groepsreis is dat alle vervoer is geregeld en je krijgt heel veel cultuur/historie te zien, maar o.a. de keuze van hotels maakt zo’n reis VEEL te duur. Je kunt in die landen prima kamers met airco eigen badkamer en ontbijt hebben voor gemiddeld $15 en vervoer is niet duur. Binnenlandse vluchten in Laos zijn wel duur…
Het noorden van Laos is het meest interessant wanneer je in minderheden geïnteresseerd bent, met name Luang Namtha en noordelijker.
Houd rekening met wateroverlast, want die periode is het einde van het regenseizoen en het waterpeil is dan behoorlijk hoog.

Johan

Bedankt voor je reactie Johan,

Ik wil heel graag naar Cambodja en daar dus ook beginnen omdat ik dan ook de tijd er voor neem.
Hoe dan de rest van de vakantie loopt, maakt mijn niet uit.
Dus ik denk niet dat ik de planning omdraai.
Qua organisatie zat ik ook aan Shoestring te denken, iets meer low budget, maar idd, evengoed nog aan de prijs.
Bedankt voor je tips en ik hoop snel de keuze te kunnen maken :wink: