Cairns Naar Sydney

In september ga ik naar australie van cairns naar sydney.
Neem dus mijn laptop mee, nu zoek ik dus een goede routeplanner van straat naar straat. Weet iemand welke route planner ik kan aanschaffen en wat zo iets kost. Of is het net makkelijk om het in australie aan te schaffen.

thanks.

mzzl.

wilco

Hoi Wilco,

Waarom zou je een laptop meenemen als je hem toch alleen maar kan kwijtraken? Er zijn genoeg internetcafe’s in de steden waar je doorheen komt, nou ja misschien niet in de allerkleinste dorpjes, who cares…
Je kan dr volgens mij gewoon het beste een ouderwetse kaart kopen, zo een papieren ding, staan ook alle wegen op. Ook zijn er verkeersborden die je aardig de goede kant op helpen.
Het zit daar allemaal niet zo ingewikkeld in elkaar als hier in NL.

Groetjes,
Jolanda

Ik neem dus ook mijn digitale foto camera mee, moet toch ergens die foto’s opzetten. Dus het leek mij misschien net zo makkelijk om dan een route planner op mijn laptop te zetten. Maar thanks voor de info. Jij bent er dus al is geweest neem ik aan?

Hoi,

Papier werkt het beste.
En je kunt nog zo leuk plannen je houdt je er toch niet aan. Je komt zoveel tegen dat je denkt, oke dit is ook de moeite waard. Er is eigenlijk maar 1 weg langs de kust en mocht iets meer het binnenland in willen daar stikt het al helemaal niet van de wegen.
Verder kun je in Australie ( bij de Australische ANWB) Elplore Australia kopen voor weinig. Dit is een dik boekmet cd rom en er staat echt alles op. Wegen, campings, hotels, stadjes enz. Zelfs wat niet op de kaart staat staat hier wel op.
In elke stad is een tourist information office. Als dit je eerste stop in het stadje is dan weet je al meer dan je lief is. Hier liggen kaarten van de omgeving, info over uitstapjes en hotels, jeugdherbergen en wat al niet meer. Allemaal gratis. Dus ip heb je geen routeplanner nodig.

gr Jolanda

Ik ben zelf een jaar wezen backpacken in Oz en raad aan om lekker helemaal niks te plannen, maar gewoon vrij rond te reizen. Ik ben toen in Sydney begonnen en daar eerst flink vakantie gevierd. Toen ben ik naar de Gold Coast gevlogen, want mijn fam woont daar en toen ben ik daar zo veel backpackers tegen gekomen, dat ik uiteindelijk met hen meegegaan ben. Australie is daar gewoon voor gemaakt, je komt overal mensen tegen die aan het reizen en naar mijn mening zo reizen is het mooiste wat je kunt doen. Met een grote groep van strand naar strand reizen en daar lekker te surfen en te feesten. Niks route planner, maar tijd om helemaal los te gaan! Echt waar, zo maak je mooiste dingen mee in Oz.

Hallo,
Mijn vriend en ik willen volgend jaar (januari) ook de route gaan rijden van Sydney naar Cairns. Hoe lang moeten wij voor dit stuk incalculeren en wat zijn de plaatsen die je absoluut niet mag missen?

Je moet weten dat wij helaas maar vijf weken hebben voor onze reis.
Eigelijk willen wij na deze route naar Alice Springs vliegen en de weg vervolgen met een 4wd naar Adelaide en Melbourne.

Mocht er iemand suggesties/ervaringen hebben met deze route dan horen wij dat graag!

bedankt!!

Als je vanaf Sydney naar Cairns gaat zou ik sowieso stoppen bij Byron Bay. Geweldige sfeer daar, relaxe hostels en uitgaansleven en mooie stranden. Je hebt daar ook de Julian Rocks waar je geweldig een grot kunt induiken en stikt het van de haaien en roggen. Surfish Paradise voor het wilde uitgaansleven. Gold Coast voor de pretparken zoals Currumbin Park, mooiste dierenpark die ik gezien heb in OZ, maar ook Seaworld en Dreamworld zijn de moeite waard. Sunshine Coast is geweldig om steeds korte stops te maken bij de stranden daar. Als je daar de locals leert kennen die kunnen je echt de mooiste plekjes laten zien. Natuurlijk Alice Springs en the witsundays is iets wat je niet mag missen.