Cahuita/PV de Talamanca

Hola,

Ik wil graag 2 of 3 dagen naar Cahuita of PV de Talamanca om daarna verder door te reizen. Deze twee plaatsen liggen maar 30 min. van elkaar vandaan, maar ik zou graag meer info en ervaringen willen horen van mensen die hier geweest zijn.

Ik reis vanuit San Jose, dus dan ben je sneller in Cahuita dan PV de Talamanca. Daarnaast heeft Cahuita een nationaal park op loopafstand, stranden, snorkel tours en het is minder toeristisch. Aan de andere kant lees ik op internet dat Cahuita heel klein en saai is en dat PV de Talamanca meer te bieden heeft. Ook lees ik dat ze vooral trips hebben naar Cahuita nationaal park, snorkeltrips in Cahuita en naar Manzanillo. Ik vraag me dus af zijn er bij PV de Talamanca zelf nog activiteiten te doen? Of moet je vaak daarvoor eerst afstanden afleggen per bus/boot?

Die twee/drie dagen wil ik graag van het strand genieten, snorkelen en een nationaal park bezoeken (Cahuita of Manzanillo).
Waar zijn de stranden en snorkelen mooier? En wat raden jullie aan om te bezoeken, Cahuita nationaal park of Manzanillo? Kortom: moet ik naar Cahuita of PV de Talamanca?

Saludos,
Sole

Puerto Viejo is veel gezelliger dan Cahuita.
Mooie stranden daar zijn Cocles, Playa Uva.

Beide parken zowel Cahuita alñs Manzanillo zijn mooi.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Ik heb zelf 3 maanden in puerto viejo gewoon. Cahuita is heel klein en saai inderdaad maar het park is zeker de moeite waard. Wel moet je mazzel hebben dat het mooi weer is. In puerto viejo is veel meer te doen en manzanillo is ook super mooi. Wat ik zou doen is als je 3 dagen gaat:
In san Jose de bus pakken naar pv duurt ongv 4 uur daar verblijven. Dag 1 de bus pakken naar cahuita dat is maar een half uurtje rijden, naar het park gaan daar heb je ook een super mooie strand. Dag 2 naar manzanillo. De weg loopt dood daar loop zelf de weg langs het strand door de jungle. Is een wandeling van 3 uur tot de grens van Panama sixaola. Beetje pittig maar super mooi. En dag 3 een fiets te huren en naar punta uva te fietsen. Dit is ongv 3 kwartier fietsen. Daar kan je super mooi snorkelen. Vergeet de zonsondergang bij punta UvA niet dan krijg je echt een kippenvel momentje.

Heel veel succes het is een prachtig land en puerto viejo is geweldig het heeft mijn hart gestolen. Ik er langer blijven als ik jou was!

Ik zou in Puerto Viejo blijven en een uitstapje maken naar het park van Cahuita, om daar naartoe te gaan hoef je niet in Cahuita te blijven.
Het verschil in afstand merk je na de reis vanaf San Jose toch vrijwel niet meer :slapen:

Hola,

Bedankt voor de reacties! Inmiddels ben ik er al geweest. Ik ben zowel in Puerto Viejo en omgeving als Cahuita geweest. Persoonlijk vond ik Puerto Viejo heel toeristisch en commercieel opgepimpt op een typsiche Amerikaanse manier. Er was geen lokale, Caribische sfeer en dat vond ik jammer. Cahuita daarentegen vond ik geweldig. Weinig toerisme, lokale sfeer en het grenst aan het National Park Cahuita. Ook veel goedkoper qua overnachting en warme douches!

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er maar een paar dagen was. Als je echt weken of een aantal maanden daar bent, dan zou ik ook Puerto Viejo kiezen, omdat dat groter is en er meer te doen is.

Saludos,
Sole