Juni 2014 dan gaan we (husby en ik) als toetje na de West USA reis naar Costa Rica. We hopen op niet al te veel regen maar daar ontkomen we niet aan vrees ik.
Vraag 1: maakt het nog uit of je in bijv. Manzanillo zit of Cahuita qua regen in die periode? Ik heb het idee dat Cahuita natter is in die periode maar misschien heb ik het mis.
Vraag 2: ik heb een globale route in mijn hoofd. Ik twijfel alleen of ik niet beter Manzanillo (goedkoop, lay back surf sfeertje) over kan slaan en dan 2 extra dagen bij Cahuita (kers op het toetje).
• 1 Aankomst San José
• 2 Montezuma
• 3 Montezuma
• 4 Reizen naar Monteverde Nevelwoud
• 5 Monteverde Nevelwoud
• 6 Reizen naar La Fortuna/Arenal
• 7 La Fortuna/Arenal
• 8 La Fortuna/Arenal
• 9 Reisdag naar Cahuita
• 10 Cahuita, Punta Uva, manzanillo eo
• 11 Cahuita, Punta Uva, manzanillo eo
• 12 Cahuita, Punta Uva, manzanillo eo
• 13 Reizen naar San Jose
• 14 Vlucht
Vraag 3: ik maak me een beetje zorgen over het massatoerisme bij Monteverde. Is er op onze route een ander vergelijkbaar park te bezichtigen?
Het allerliefste zou ik ook nog naar Corcovado gaan en naar de yogafarm helemaal aan het einde van CR maar dit is gewoon to much qua reizen/tijd/geld.
• 1 Aankomst San José
• 2 Reizen naar Monteverde Nevelwoud
• 3 Monteverde Nevelwoud
• 4 Reizen Rincón de la Vieja + (ipv Montezuma)
• 5 Rincón de la Vieja +
• 6 Reizen naar La Fortuna/Arenal
• 7 La Fortuna/Arenal
• 8 Reizen naar Sarapiqui
• 9 Reizen naar Cahuita, Punta Uva, manzanillo eo
• 10 Cahuita, Punta Uva, manzanillo eo + (1 dag meer ipv 1 dag Arenal)
• 14 Vlucht
• 1 Aankomst San José
• 2 Reizen naar Monteverde Nevelwoud
• 3 Monteverde Nevelwoud
• 4 Reizen naar La Fortuna/Arenal
• 5 La Fortuna/Arenal
• 6 La Fortuna/Arenal + (extra dag Arenal)
• 7 Reizen naar Sarapiqui
• 8 Reizen naar Cahuita, Punta Uva, manzanillo eo
• 9 Cahuita, Punta Uva, manzanillo eo + (lekker lang Cahuita eo)
• 10 Cahuita, Punta Uva, manzanillo eo
• 14 Vlucht
Wat klinkt jullie het beste en waarom? We gaan met openbaar vervoer. Ik neig naar de laatste…
Is een tussenstop in Sarapiqui noodzakelijk als je van Cahuita naar Arenal gaat?
Met het openbaar vervoer is de laatste optie het beste. Je reist namelijk heel wat uren.
Kijk maar eens voor de reistijden op:
Maar de optie met Rincon is mooier. Ik zou ook een nacht extra in Sarapiqui nemen, omdat hier de omgeving ook erg mooi is.
Je kunt natuurlijk eenvoudiger een huurauto nemen, zodat je ook ter plaatse vervoer hebt. En de reistijden korter zijn.
Een andere optie, als je niet wilt autorijden zijn shuttlebussen. Deze brengen je van hotel naar hotel en het kost
veel minder reistijd dan het openbaar vervoer. Het is wel duurder.
Met auto is de Rincon route wel goed te doen?
Collega probeert me over te halen toch naar Corcovado te gaan. Waar zou jij voor kiezen in juni? Corcovado of Cahuita. Combinatie zie ik niet zitten qua tijd. En ik kan geen vluchten vinden via de Sansa site. Wat kost zo’m beetje een enkele vlucht van Drake Bay naar San Jose? Gr.
Een enkeltje Nature Air van Drake naar San José kost ongeveer US$ 125.
Met een auto is de Rincon route prima te doen. Bijvoorbeeld reistijd Monteverde Rincon ong. 3 uur.
Als je jungle wilt dan zou je beter naar Corcovado kunnen gaan, wil je strand dan is
Cahuita of Puerto Viejo de Talamanca beter.
Hoe kan ik de onderwerpregel aanpassen? Het moet zijn “wel of niet Montezuma” (in tegen stelling tot Cahuita). Geen idee waarom ik er Manzanillo heb staan
Daar heb ik nog geen antwoord op Wie stemt voor ???