Café de Tropen

Iemand bekend met Café de Tropen?

ja. leuk cafe. (2000)
Is destijds een keer afgefikt, maar weer opgebouwd (volgens mij)

Jep, wat wil je er over weten?

Wil je daar gaan werken?

Ik vroeg me af of het een beetje leuke tent is? Ik ga er inderdaad werken! :slight_smile: En ben uiteraard erg benieuwd!

Ooh je hebt al toegezegd en al aangenomen enzo?
Het is wel een leuke tent, beetje budget, veel studenten. 12 gerechten voor 12 gulden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eten niet heel lekker vind. Ook gingen er verschillende geruchten de ronde dat de kok ontslagen was, dat met oud&nieuw de tent was dichtgegooid door de keuringsdienst of iets. Maar toen we daar langs reden met oud&nieuw was het gewoon open.

Verder hoorden we van mensen (ik werkte op een strand) dat ze ziek waren geworden na daar te hebben gegeten.

Het is allemaal van horen zeggen dus wat er precies van waar is, weet je natuurlijk nooit.

Verder is het wel algemeen bekend dat er veel wisseling is qua personeel. Een huisgenootje van ons heeft er precies 1 dag gewerkt. Haha. Maar goed, het zijn vooral stagiaires en mensen die voor een paar maanden naar t eiland komen die daar werken dus dat is logisch.

Ooh en het verdiend niet heel goed. Maar ik neem aan dat je niet voor het geld naar Curacao gaat.

Ik hoop niet dat je nu meteen een negatief beeld hebt, want volgens mij is werken daar best goed te doen.
Je mag btw. gewoon in spijkerbroek + zwart shirtje werken.

Jep, ben al aangenomen, samen met 2 vriendinnen. En ben erg benieuwd. Al zal ik het zelf moeten gaan ervaren allemaal. Het is zeker fijn om wat te verdienen, maar dat is inderdaad niet het belangrijkste. Ik had al gehoord dat de werkgevers ook niet de aardigste zijn… Dat zou wel erg vervelend kunnen worden dan. Maarja weet evengoed zeker dat ik me ga amuseren. En zo niet… dan zijn we zo weg! Ik ga mijn tijd daar niet laten verpesten uiteraard.

Gelijk heb je. En als het niks is, heb je best snel iets anders hoor. Vooral in de horeca.

Huh,

Mark en Ernst niet vriendelijk ? Ken de Tropen zeer goed, ken ook Mark en Ernst zeer goed en kan je meedelen dat de Tropen een hele relaxte sfeer heeft.
Wanneer je gewoon je werk doet zul je het prima naar je zin hebben en valt er een hoop te lachen. Maak je er echter een puinhoop van dan heb je een probleem, maar dat lijkt me geheel logisch.

de prijs/kwaliteit verhouding is prima in de tropen!

ziek worden kan je overal…

bediening wisselt veel dus daar moet je niet teveel van verwachten.

Leuk café, lekker om even uit te blazen en een hapje te eten. Bijvoorbeeld na het boodschappen doen bij “Centrum” supermarkt (recht tegen over). Ze hebben een open en gratis WiFi-verbinding dus daar werken op je laptop met een drankje of hapje erbij is goed mogelijk en wordt ook vaak gedaan.

Inmiddels ben ik al 6 weken op Curaçao en het bevalt me echt super! En om het allemaal ff recht te trekken. Ik heb nu zelf ervaren dat de Tropen zeker een leuke plek is! Om te werken… Maar ook zeker weten om te eten :smiley: of om op maandag te quizen! Dan hangt er echt een goed sfeertje! Hopi Bon zou ik zeggen! Dusss… ik zie jullie in de Tropen?! :wink:

Quizen? Het klinkt in elk geval heel goed De Tropen dus ik ga er zeker een keertje heen! Werk jij er nu? Misschien is het een leuke plek voor de welkomstborrel (zie topic welkomstborrel)?

Jep, ik werk er nu! :slight_smile: En voor een welkomstborrel is het wellicht een ideale plek! Het ligt tegenover de Centrum in de wijk Mahaai, vlakblij Bloempot shopping centre. En het quizen is ook echt leuk! Is er al een datum gepland? Ik zal de topic eens doorlezen. Misschien kan ik wat meeregelen. Ik ben er tot 31 aug. Dus… misschien kan ik wat doen/navragen?

Ohw jammer je bent er maar tot 31 aug … Maar wat is quizen?

hoi allemaal,

zoek een ticket voor mijn meisje die in venezuela woont en nij willen elkaar weer ontmoeten op curacao. zij woont in maracaibo en wil eerdaags daar heen iemand enig idee???

Enig idee voor wat !?

ik wil mijn meisje en onze dochter ophalen en zij wil reizen naar curacao waar vandaan wij samen naar nederland willen reizen. heb een ticket nodig voor haar reis van maracaibo naar curacao.

hoop dat ik zo wel duidelijk ben?!!?>>>

Hahaha nou ja … iets meer, maar goed ik heb geen idee !

ik dacht dat dit over de tropen ging…

misschien naar het reisbureau!?