(origineel bericht op be-more.nl)
Bye Uganda, Hello Holland
Dag 26 en 27, Back in Holland.
Het laatste weekend brak aan. Vrijdagochtend vertrokken we richting Entebbe (plaats waar het vliegveld ligt). Begin van de middag kwamen we hier aan. We zijn met Jeroen gaan lunchen bij Victoria hotel. Het was echt een prachtig hotel met een super mooi zwembad. Hier hebben we ook uitgebreid van genoten. Ik ben van de hoogste duikplank gesprongen (9,2 meter ja echt waar) en heb met Jeroen wedstrijdjes gedaan, echter moet ik toegeven da tik niet aan de winnende hand was…. S avonds heerlijk pizza gegeten aan het Victoria Lake. Overheerlijk, maar de sfeer was anders, iedereen zag er tegenop naar huis te gaan.
Zaterdag zijn we in de ochtend op pad gegaan naar een salon waar ze pedicure doen. Want mijn voeten waren niet meer schoon te krijgen. Nu zijn ze nog mooier dan ze in NL waren! En dat voor een lullige 15.000 shilling (=4.50euro)
Om 17.15 vertrok ons vliegtuig, we zwaaide voor de laatste kreeg naar Oeganda en probeerde wat te slapen. Zondagochtend was het zover, mijn ouders kwamen mij en Anne ophalen! Het was zo leuk ze eindelijk weer te zien! Mama had allerlei lekkere dingen in de auto zoals chocolade en koffie, heerlijk! Daar waren we weer in Nederland, saaie weilanden, koeien netjes in de wei, bewolking, kou, wind, nette snelwegen, recht en strak, altijd stroom, altijd water, door de regen moeten we gewoon naar ons werk/studie. BAH. Het is nu dinsdag en nog steeds niet helemaal gewend, echter ik ben alweer aan het kijken of ik eventueel mijn bachelorscriptie in Kampala kan gaan schrijven. Maar dat zijn allemaal toekomst plannen, nu heerlijk genieten van de herinneringen en foto’s en van mijn lieve vrienden en familie in Nederland.
Ik wil iedereen nog bedanken voor het lezen van mijn blog, de reacties, de kaartjes toen ik in Nijmegen thuiskwam. Dat gaf me een warm gevoel om weer terug in NL te komen ondanks het gemis van Oeganda. Heel erg bedankt!