(origineel bericht op be-more.nl)
Terug in Nederland
Hier vanuit het koude Nederland, mijn laatste blog over de fantastische tijd in Uganda.
Na een gezellig avondje vrijdag met de bbq en een laatste keer ambiance stond zaterdag dan echt het vertrek op het programma. Omdat veel mensen nog gaan reizen was er maar een klein groepje wat naar Entebbe ging en moesten we veel mensen achterlaten in Masaka en Kampala…
Je gaat naar Uganda voor vrijwilligerswerk, voor het land, voor de lokale mensen… maar je krijgt toch ook echt een band met de andere vrijwilligers, je doet dit samen en in de weekenden kun je weer even opladen en doe je leuke dingen. Afscheid nemen vind ik niet leuk, dus zaterdagochtend vond ik ook niet leuk. Ik hoop dat iedereen nog een hele leuke tijd gaat hebben met wat hij gaat doen! Bedankt voor de mooie weken, heb genoten van jullie!
In Entebbe was het wachten en wachten… Jeanine en ik hadden geen kamer gehuurd omdat we rond 1 uur snachts naar het vliegveld zouden gaan. We hingen dus maar een beetje wat in de woonkamer… in de hoop dat niet teveel mensen met ons wilden praten (wat helaas niet is gelukt) want we wilden proberen iets te slapen en gewoon niks doen eigenlijk.
De reis was prima, we wilden graag naast elkaar zitten, maar dat lukte niet volgens die man want het was al bezet. Eenmaal in het vliegtuig kwamen we erachter dat het niet bezet was en we dus beide 3 stoelen voor onszelf hadden… Dus lekker languit liggen slapen totaan Istanbul. Vanuit daar ging Jeanine vrij snel door naar Dusseldorf en mocht ik nog 4 uur wachten op mijn vlucht, maar de tijd ging snel.
Op schiphol aangekomen stond Ruud me op te wachten, heerlijk om hem na 7 weken weer te zien. Ergens achter de andere mensen bleken mn vriendinnen ook nog te staan, superlief! Dus het onthaal was geweldig!
Nu weer in het koude NL, waar het wennen nog moeilijk gaat. Je raakt zo gewend aan alles in Uganda, dat veel dingen toch weer opnieuw wennen zijn hier, maar dat gaat in de loop van de week vast goedkomen.
Ik heb een fantastische tijd gehad en ben blij met mijn beslissing om 2 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen in Uganda. Had te niet willen missen.
Bedankt dat jullie elke keer mijn verhaaltjes hebben gelezen en foto’s hebben gekeken. Hoop dat jullie een mooi beeld van Uganda hebben. want het is een prachtig land!
Liefs