Buurt informatie

Hier zou ik graag wat aandacht willen besteden aan de ervaringen van verschillende buurten. Hier komt een summary van alle ervaringen enz.

**St Peters
**Rustige en modale wijk met veel familiewoningen. Huurwoningen zijn er te vinden maar vooral veel grotere koopwoningen. Wel centraal op het eiland, 10 min rijden van dichtsbijzijnde strand (divibay.) - JelleSXM

Philipsburg
Als je regio frontstreet woont weet ik niet hoe je mer parkeren zit.

Drukke stinkende stad met weinig parkeerplek, geen goede plek om te wonen. Vooral veel winkels te vinden, als er geen cruiseboten zijn is de stad afgestorven. Als de cruiseboten er zijn is het wel gezellig op de boardwalk.(Dit is dus erg persoonlijk, over smaak valt niet te twisten.) - JelleSXM

Boardwalk
Prima locatie, lekker centraal, gezellig druk overdag maar heel erg rustig savonds en snachts. Het ligt er ook een beetje aan wat je zoekt maar ik als vrouw vond dit niet zo ideaal (maar iedereen is natuurlijk anders). De huizen prijzen zijn daar goed betaalbaar en er wordt nog steeds bijgebouwd op bepaalde plaatsen voor een goede prijs. Parkeren kan voor 100 dollar per maand bij de greenhouse. - Sonja81

Simpson Bay
Goede ervaringen, heerlijk strand en leuke lokale wijk om te wonen - Sonja81

Ik heb goede ervaringen hier met wonen, heerlijk strand en leuke lokale wijk om te wonen. Veel etensgelegenheden, erg centraal op het eiland, dichtbij marigot en philipsburg (15 minutes drive, zeker met de nieuwe brug) Huurwoningen zijn vaak wel wat duurder. - JelleSXM

**Madame Estate
**Centraal op het eiland, de enige wijk met een nederlandse snackbar (Mo’s Snackbar) Ook dichtbij supermarkten en scholen. Alhoewel persoonlijk ik het niet echt een mooie wijk vind, het is de laatste jaren wat verouderd. - JelleSXM

**Cul de Sac
**Is in franstalig gedeelte, je hebt ook een dutch cul de sac en dat ligt tegen St. Peters aan, zelfde verhaal als St. Peters. - JellSXM

**Dutch Quarter
**Veel kleinere familiewoningen maar ook veel sloppenhuizen, vier muurtjes en een golfplaat erop en een kraan buiten waar de mensen douchen. Staat bekend als onveilige buurt. - JelleSXM

Daar wil je als Europese Nederlander niet wonen. - Migli

**Cole Bay
**Ligt tegen Simson Bay aan, grote supermarkt Carrefour in de buurt. Veel woonwijken welke redelijk betaalbaar zijn. Niet veel gezellige eettentjes. - JelleSXM

**Oyster Pond
**Ben er niet echt heel bekend mee, maar ziet er wel leuk uit met de jachthaventjes, naar mijn idee zijn hier niet veel huurwoningen verkrijgbaar. - JelleSXM

**South Reward
**Zelfde verhaal als St. Peters alleen iets verder af van strand/philipsburg/restaurants/supermarkt. - JelleSXM

**Pointe Blanche
**Mooie wijk om te wonen met mooie vergezichten als je op een heuvel bent op Philipsburg of St. Barths of de cruiseboten.
Huurwoningen zijn te vinden voor een redelijke prijs. Heb er een tijd gewoond.
Het is wel ver af van de mooie stranden en de supermarkt. - JelleSXM

Rustig, over het algemeen mooie huizen. Er is geen horeca in de buurt, wel een klein supermarktje aan het begin. Er zitten veel stagiaires in twee hotels in Pointe Blanche. - Migli

**Middle Region
**Ietsjes beter dan dutch quarter. - JelleSXM

Daar wil je als Europese Nederlander niet wonen. - Migli

**Cay Hill
**Centrale plek op St. Maarten. Dichtbij ziekenhuis en supermarkt en overal dichtbij. - JelleSXM

**Upper Prince’s Quarter and Lower Prince’s Quarter
**Veel familiewoningen, wel ver van supermarkt/stranden af. Dicht bij franse kant. - JelleSXM

Pelican Key
Mooie wijk om te wonen, woon zelf hier nu 1 jaar, bevalt uitstekend, dichtbij leuke eettentjes, mooi snorkelgebied en supermarkt is ook wel te doen. Er zijn wel veel. - JelleSXM

Er zijn nog meer wijken op St. Maarten zoals Sucker Garden, Guana Bay, Hope Estate, Dawn Beach, Bel Air, Maho, Cupecoy. En op franstalig gedeelte: Terre le basses, Sandy Ground, wijken in en rondom Marigot, Grand Case, Quartier de Orleans. - JelleSXM

Ik ben zeer benieuwd! Over de bekendste heb ik al wel dingen gelezen.

Ik ben benieuwd!!

Graag zou ik willen vragen aan de mensen op het forum hun ervaring met een bepaalde buurt te delen. in het weekend zal ik kijken of ik tijd heb om alle oude posten ff door te gaan.

Hi,

Hier een hele korte reactie. Wij hebben aan de boardwalk gewoond. Prima locatie, lekker centraal, gezellig druk overdag maar heel erg rustig savonds en snachts. Het ligt er ook een beetje aan wat je zoekt maar ik als vrouw vond dit niet zo ideaal (maar iedereen is natuurlijk anders). De huizen prijzen zijn daar goed betaalbaar en er wordt nog steeds bijgebouwd op bepaalde plaatsen voor een goede prijs. Parkeren kan voor 100 dollar per maand bij de greenhouse. Als je regio frontstreet woont weet ik niet hoe je mer parkeren zit.

Verder simpson bay beach, tot nu toe goede ervaringen, heerlijk strand en leuke lokale wijk om te wonen. Dit alles pas gebasseerd op 1,5 maand wonen daar.

Meer ervaringen heb ik niet in SXM.

groet!

1 like

Hoi hoi

dank je wel voor je reactie zal het plaatsen.

Ik weet niet of de mod hier nog wat mee doet, maar ik wil wel wat input geven:

Dutch Quarter en Middle Region: daar wil je als Europese Nederlander niet wonen.

Pointe Blanche: rustig, over het algemeen mooie huizen. Er is geen horeca in de buurt, wel een klein supermarktje aan het begin. Er zitten veel stagiaires in twee hotels in Pointe Blanche.

1 like

Bedankt zal het plaatsen XD

Is er nog meer info beschikbaar? Mijn man en ik komen eind juli naat sxm

Wat wil je weten?

Mijn ervaringen, ik kom veel in deze wijken.

St Peters
Rustige en modale wijk met veel familiewoningen. Huurwoningen zijn er te vinden maar vooral veel grotere koopwoningen. Wel centraal op het eiland, 10 min rijden van dichtsbijzijnde strand (divibay.)

Philipsburg
Drukke stinkende stad met weinig parkeerplek, geen goede plek om te wonen. Vooral veel winkels te vinden, als er geen cruiseboten zijn is de stad afgestorven. Als de cruiseboten erzijn is het wel gezellig op de boardwalk.(Dit is dus erg persoonlijk, over smaak valt niet te twisten.)

Simpson Bay
Ik heb goede ervaringen hier met wonen, heerlijk strand en leuke lokale wijk om te wonen. Veel etensgelegenheden, erg centraal op het eiland, dichtbij marigot en philipsburg (15 minutes drive, zeker met de nieuwe brug) Huurwoningen zijn vaak wel wat duurder.

Madame Estate
Centraal op het eiland, de enige wijk met een nederlandse snackbar (Mo’s Snackbar) Ook dichtbij supermarkten en scholen. Alhoewel persoonlijk ik het niet echt een mooie wijk vind, het is de laatste jaren wat verouderd.

Cul de Sac
Is in franstalig gedeelte, je hebt ook een dutch cul de sac en dat ligt tegen St. Peters aan, zelfde verhaal als St. Peters.

Dutch Quarter
Veel kleinere familiewoningen maar ook veel sloppenhuizen, vier muurtjes en een golfplaat erop en een kraan buiten waar de mensen douchen. Staat bekend als onveilige buurt.
Middle Region
Ietsjes beter dan dutch quarter.

Cole Bay
Ligt tegen Simson Bay aan, grote supermarkt Carrefour in de buurt. Veel woonwijken welke redelijk betaalbaar zijn. Niet veel gezellige eettentjes.

Oyster Pond
Ben er niet echt heel bekend mee, maar ziet er wel leuk uit met de jachthaventjes, naar mijn idee zijn hier niet veel huurwoningen verkrijgbaar.

South Reward
Zelfde verhaal als St. Peters alleen iets verder af van strand/philipsburg/restaurants/supermarkt.

Pointe Blanche
Mooie wijk om te wonen met mooie vergezichten als je op een heuvel bent op Philipsburg of St. Barths of de cruiseboten.
Huurwoningen zijn te vinden voor een redelijke prijs. Heb er een tijd gewoond.
Het is wel ver af van de mooie stranden en de supermarkt.

Cay Hill
Centrale plek op St. Maarten. Dichtbij ziekenhuis en supermarkt en overal dichtbij.

Upper Prince’s Quarter and Lower Prince’s Quarter
Veel familiewoningen, wel ver van supermarkt/stranden af. Dicht bij franse kant.

Pelican Key
Mooie wijk om te wonen, woon zelf hier nu 1 jaar, bevalt uitstekend, dichtbij leuke eettentjes, mooi snorkelgebied en supermarkt is ook wel te doen. Er zijn wel veel.

Er zijn nog meer wijken op St. Maarten zoals Sucker Garden, Guana Bay, Hope Estate, Dawn Beach, Bel Air, Maho, Cupecoy. En op franstalig gedeelte: Terre le basses, Sandy Ground, wijken in en rondom Marigot, Grand Case, Quartier de Orleans.

Als hier vragen over zijn hoor ik het wel.

1 like

Hoi jell,
Dank je wel voor de info. Zou je mij ook kunnen helpen aan info over de huur huizen.ik vertrek binnekort naar st maarten.en ben zo opzoek naar iets,geen villa hoor,gewoon iets waar ik me lekker en veilig in kan voelen voor ons twee.prijs klasse$750, dichtbij een der Rooms Katholieke scholen.
Grts,
Jocheng

Pm sent.

Hallo yessicasxm

waarom zet je leden namen achter vrijwel elke buurt is het omdat hun op die plekken wonen ofzo … ?

Dat heb ik gedaan Mike.
Jessica is niet meer de forumbeheerder, maar het is wel haar oorspronkelijke post.
De namen van leden staan er bij, omdat zij degenen zijn die telkens het betreffende commentaar over de buurt hebben gegeven.
In Jessica’s bericht wordt telkens alles samengevat als er een nieuw commentaar komt over een buurt.
Op de manier is er één lijst die beter leesbaar is dan alle separate berichten.

Gr. Randy

1 like