Huis te huur p.i.v. 1 september aan de Boardwalk in Philipsburg

Hallo allemaal,

Wij wonen op dit moment in een groot 2 kamer appartement aan de Boardwalk in Philipsburg. Per ingang van 1 september gaan wij verhuizen en is de eigenaar op zoek naar nieuwe huurders. Het appartement is erg ruim en heeft 2 slaapkamers (met 2 persoonsbedden en inbouwkasten) en 2 badkamers. Het is gemeubileerd en heeft een balkon op de begane grond. Het huis heeft prima meubels en is helemaal aangekleed. De huur is erg schappelijk $1375,- per maand. Het appartement beschikt tevens over een wasmachine die 3 maanden oud is. Het is een leuke plaats om te wonen die erg centraal ligt ten opzichte van de verschillende wijken.

Mocht je interesse hebben om per 1 september te gaan huren geef even een seintje dan breng ik je in contact met de tussenpersoon.

groetjes,
Sonja

Hoi Sonja,

Mijn vriendin en ik zijn zeer geïnteresseerd. Wij denken wel pas januari 2012 op Sint Maarten aan te komen (voor 3 jaar). Is het appartement nog beschikbaar en heb jij foto’s?

Grt Fernando

Hallo Fernando,

Dat gaat verder niet via ons want wij zijn niet de eigenaren van het huis. We hebben er een jaar gewoond en gingen verhuizen en wisten dat de eigenaar snel opvolging wilde vandaar… wat en hoe het in januari zou zijn geen idee maar daar houd ik me los van. Wat je kan doen is via de site van Remax iets zoeken (locakle betrouwbare makelaar) en vooral de lokale kranten (the daily herald) als je hier bent in de gtaen houden. Zij adverteren heel veel met huizen die te huur zijn. Let wel op dat je in de piek van het hoogseizoen komt dus de prijzen zijn niet goedkoop.

succes!

Bedankt voor je reactie en tips. Ik begrijp dat jullie er al uit zijn. Hoe was jullie ervaring daar op de Boardwalk in Phillipsburg? Lijkt mij een toplocatie voor weinig…!?

Het is prima wonen daar maar het is maar net wat je zoekt. Overdag is het heel druk want alle cruise passengers lopen voorbij omdat ze gaan shoppen in de stad. Savonds is het juist weer heel erg uitgestorven, er zijn meerdere initiatieven geweest van verschillende restaurants om er savonds wat leven in te blazen maar dat blijkt toch lastig. 1x in de maand is het boardwalk fest dat is leuk en oud en nieuw is dat een van de plaatsen waar het vuurwerk wordt afgestoken. Het is erg centraal wat lekker is, aan de andere kant zijn er ook andere plaatsen op het eiland waar het ook mooi is. Ik denk dat je goed moet kijken wat voor huis je zoekt en wat je budget is en dan kan je kijken waar dat te krijgen is. Er zijn een aantal prima wijken waar je lekker kan wonen, de ene is aan het strand en de ander weer dichtbij de stad… wellicht de eerste 2 maanden tijdelijk ergens gaan wonen voordat je voor 2 jaar iets gaat tekenen wat na 3 maanden het toch niet helemaal blijkt te zijn…

succes!

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wij gaan als wij aankomen pas echt op zoek naar een woning. Te snel beslissen en al helemaal vanuit NL lijkt ons ook niet handig.

Grt Fernando