Ik zoek een nieuw huisgenoot per november. Appartement is in Saunders. Eigen parkeerplaats, eigen slaapkamer met tweepersoonsbed, gedeelde keuken/woonkamer/badkamer. Daarnaast gedeeld zwembad (hoewel in praktijk vaak voor jezelf) en wasruimte. Veilige, mooie en rustige woonlocatie. Er is draadloos internet aanwezig.
Huur is 600 dollar pm alles inclusief. Voor foto’s zie:
Ik heb best wat forums gelezen over Sint Maarten nu inmiddels omdat ik (aardig plotseling) zelf naar Sint Maarten ga emigreren en ik ben op zoek naar (betaalbare) woonruimte daar.
Ik heb gelezen dat jij al een tijdje woont op het eiland, heb je misschien tips voor me? Weet je toevallig iets concreets? Iets met huisgenoten zie ik op zich ook wel zitten, waarom niet haha, ik ga er per slot van rekening ook alleen heen dus ja, wel zo gezellig op zich: als ik maar een eigen slaapkamer heb vind ik het al gauw prima.
Me contract gaat in op 1 juni maar ik zal waarschijnlijk de laatste week van mei al die kant op komen. Mijn voorkeur heeft op zich iets in de buurt van Point Blanche omdat dat praktisch is tov me werk.
Weet jij toevallig ook een gemakkelijke manier om aan een tweedehands autootje te komen daar op Sint Maarten?
Een tweedehandsauto kopen is niet zo lastig. Ga uit van 3,000 dollar voor een goede. Als je van sleutelen houdt kun je goedkoper kopen. In de krant The Daily Herald staan er altijd wat, en daarnaast kun je terecht bij verhuurbedrijven die na het toeristenhoogseizoen sommige oud-huurauto’s te koop zetten.
Woonruimte is ook te vinden in The Daily Herald. Niet altijd gemeubileerd of niet altijd inclusief, het beste is toch via-via… Goede plekken om te wonen zijn Pt. Blanche, Philipsburg, Saunders, Cole Bay (bijv Almond Grove), Simpson Bay, Pelican…
Wat een relaxte link dat je door hebt gegeven, heb er zeker veel aan: je hebt de residence permit procedure ontzettend uitgebreid beschreven!
Contract etc is inmiddels getekend, dus nu ben ik hier op me gemakje allerlei documenten bij elkaar aan het sprokkelen en dan kom ik eind mei die kant op!
Ik kom in september tot eind januari stage lopen in St.Maarten en ben echt op zoek naar een leuke woning. Ik kan het echt nergens vinden ben al zo lang op zoek naar een betaalbare woning of een kleine studiotje. Kun jij me daarbij helpen denk je? het moet in de buurt van Point Blanche of St. Peters. zijn. Please can you help me out?
Ga uit van minstens 500 dollar per maand in een gedeelde woning & minstens 800 dollar per maand voor alles voor jezelf.
Vaak zitten stagiairs in het Rama Hotel in Pt. Blanche. Dat is rond de 500 dollar. Misschien kun je ze bellen. Of ze worden geplaatst via Georgette van Llink 2. Ze vraagt een fee voor haar diensten, maar dat is misschien de moeite waard. Je kunt lid worden van de Sint Maarten Facebook groep (Sint Maarten | Facebook) en daar je vraag stellen. Het is niet zo’n actieve groep, maar wie weet. Als laatste kun je de Daily Herald classifieds in de gaten houden. www.thedailyherald.com. Elke dag staan hier kamers/appartement in die te huur worden aangeboden.
Goede buurten om te wonen zijn in ieder geval Pt. Blanche, Cole Bay, Simpson Bay, Saunders (St. Peters). Er zijn er wel meer.