Bustickets Lima - Ica/Hucacahina

Dus cruz del sur is veiliger, maar die rijden alleen overdag… We zijn met 4 dus als we afwisselen om te slapen moet dat wel lukken met Soyus denk ik.

Dank je alvast voor de info!

Wij reizen ook regelmatig met Soyuz/PeruBus. Het belangrijkste is dat je je ervan bewust bent dat het een lokale lijndienst is en dat gedurende de rit op allerlei stop plaatsen passagiers in- en uitstappen. Er is dus meer beweging en dus ook meer risico dat iemand bij het uitstappen iets meeneemt dat hij/zij niet bij zich had bij het instappen. Zelf probeer ik eventuele bagage in het ruim ook in de gaten te houden, vanuit het raam of door even uit en in te stappen bij een stop plaats. Zo strek ik ook nog even de benen.
Bij een bedrijf als Cruz del Sur ligt dat anders, die rijden in een ruk naar de eindbestemming, met hooguit één of twee tussenstops.
http://www.hostellima.nl/

Wij wilden ook eerst naar paracas, maar we onze vlucht komt om 23.50 uur aan in Lima. We willen pas de volgende morgen verder reizen en we hebben begrepen dat de excursies naar de Ballestas eilanden alleen 's morgens gaan. Dat gaat dus niet want 's morgens zitten we nog de hele ochtend in de bus vanuit Lima…

Onze plan was dus om 's morgens rond 9 uur de bus vanuit Lima naar Ica te nemen. Dan diezelfde middag te gaan sandboarden bij Huacachina, daar te overnachten en de volgende morgen van daaruit een stukje terug te rijden naar Paracas m dan de ecursie naar de Ballestas eilanden te doen.Daarna weer terug naar Ica te gaan om 's avonds de nachtbus naar Arequipa te nemen.

Vandaar onze omleiding :slight_smile:

Maar als er andere suggesties zijn!
We zijn ook nog steeds op zoek naar een leuk (schoon) hostel voor onze overnachting in Lima tips zijn dus ook welkom :). Hihi, de hele LP al 10x ondersteboven gekeerd, maar we kunnen maar geen keuze maken :slight_smile:

Met dit plan zou je bij aankomst in Ica voor de volgende ochtend bij een reisbureautje een tripje naar Paracas / Islas Ballestas heen en terug kunnen regelen.
En wat de overnachting in Lima betreft, zoals je al begrepen hebt, die is niet absoluut noodzakelijk als je in de nacht na de vlucht met Soyuz/PeruBus naar Ica reist. Maar als je er de voorkeur aan geeft toch in Lima te overnachten, er is inderdaad veel keus. Bedenk wel dat je als je om 23:50 op het vliegveld aankomt, je ongeveer een uur nodig hebt om door de controles te komen. Dan duurt het al gauw op zijn minst een half uur voordat je op je overnachtingsplek arriveert. Dan is het op zijn best half twee in de nacht (wellicht later). Als je dan om 9 uur in de bus naar Ica wilt zitten zul je niet zo veel uren in het hostel doorbrengen. Schoon, rustig en redelijk dichbij de luchthaven lijken me de belangrijkste criteria. Je noemt de LP, die je ondersteboven keert. Die heeft niet bij iedereen een goede reputatie op het gebied van overnachtingsmogelijkheden.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs.

Dat waren we ook van plan :slight_smile: En in Ica ook gelijk bustickets voor de nachtbus naar Arequipa voor de volgende avond halen.

Dat zijn wij ook niet van plan, dat is iemand anders die ook op deze topic heeft gereageerd. :slight_smile: Wij willen eerst nog een nachtje overnachten in Lima verblijven om de volgende dag door te trekken naar het zuiden.

Daarom vraag ik ook of er nog iemand tips heeft voor een goed, schoon en rustig hotel. Ik denk dat we het liefst en hotel of hostel willen nemen in Miraflores. Dit schijnt een leuke wijk te zijn. Is misschien wat verder van het vliegveld af, maar wel weer dichtbij (20 min.) de busterminal van Cruz del Sur.

Daarom vraag ik ook of er nog iemand tips heeft voor een goed, schoon en rustig hotel. Ik denk dat we het liefst en hotel of hostel willen nemen in Miraflores. Dit schijnt een leuke wijk te zijn. Is misschien wat verder van het vliegveld af, maar wel weer dichtbij (20 min.) de busterminal van Cruz del Sur.
[/QUOTE]

Dat is heel goed te doen, hoewel Miraflores niet direct op de route ligt en de aantrekkelijkheid van een wijk een geringe rol speelt als je er toch alleen maar slaapt.
Mijn suggestie is om de Lonely Planet gids terzijde te leggen en naar www.hostelbookers.com (of een andere booking site) te gaan. Niet in de eerste plaats om te reserveren maar om de vele beoordelingen en commentaren van vele reizigers betreffende vele hostels, enz. in Lima door te nemen.

1 like