hallo,weet er iemand vanuit welk busstation ik moet vertrekken om vanuit bangkok met de bus naar de grens met cambodja(poipet)te geraken.ik zal rond ongeveer 8u in de morgen aankomen op suvarnabhumi luchthaven in bangkok en zou direct de bus willen nemen naar siem reap via poipet.eventueel zou ik de trein kunnen nemen naar de grens maar dit neemt meer tijd in beslag en ik zou s’avonds in siem reap willen aankomen.
alvast bedankt voor jullie reactie
Bussen naar de grens met Cambodja kan men nemen aan de “nortern bus station Morchit”!!
Ik denk dat je voor de 4 uren durende rit ongeveer 200bath betaald.
houdt er dan wel rekening mee dat de bus maar tot de grens bij Aranyaphratet in Noordoost-Thailand rijdt. Voor de grens, in Thailand, wordt er vertelt dat een andere bus na de grenspost (Poipet in Cambodja) je verder brengt naar Siem Reap, maar dit is alles behalve waar. Achter de genspost wordt je er namelijk mee geconfronteerd dat de bus (overigens zonder airco) pas begint te rijden als hij vol zit en dat je dus beter een taxi (geeneens een officiële) kunt nemen.
Een taxi nemen van Poipet richting Siem reap dan ben je rond de 45euro kwijt.
Ook nog ff vermelden dat de imigratie dienst aan degrens open is van :7:30am tot 20pm
gegroet:georgessiam.
Hee Kerckvoorde,
Als je niet beschikt over een ruim budget, kom dan met een paar mensen, de prijs die Georges bedoelt, geldt voor de HELE taxi.
De rit duurt zo’n drie uur.
Als je echt cheap naar SR wilt reizen, dan kun je ook voor een dollar of 8 a 10 de front-seat huren voor in je eentje. Achterin nemen dan 4 (!) Cambodjanen plaats. En uiteraard wordt er pas vertrokken als de taxi vol zit.
Hans.