Ach, Sol y Luna is idd wel Ok. Maar het Nederlandse eten dat je in Joyride kon krijgen vond ik gewoon beter.
Nogmaals bedankt!
Met nog 4 daagjes te gaan nog een vraagje:
Waar kan ik het best een jungle tour doen? Ik zag al Iquitos in Peru, maar als ik hierop zoek vind ik vier opties in Google Maps
Ook zag ik Yungas in Bolivia
Heeft iemand hier ervaringen mee of misschien zelfs een adres waar ik kan boeken?
Bolivia! Zelf niet gedaan vanwege regenseisoen dat het lastig zou zijn… achteraf spijt van gekregen! Het is daar vet goedkoop en goed. Ben even de naam kwijt, maar vanuit La Paz kan je erheen bussen of vliegen. En dan de boottour (naam ook kwijt) die schijnt het best te zijn om wildlife te zien ipv een paar dagen door de jungle banjeren, alhoewel dat ook errrug leuk schijnt te zijn. Hoe dan ook, Bolivia is goedkoop, en 1 van de beste plekken in Zuid Amerika heb ik me laten vertellen!
Groetjes
De naam is Rurrenabaque! Vliegen vanaf La Paz. Ik dacht voor 100 Euro retourtje. Je kunt in Rurre een 3-daagse Pampa tour doen (krokodillen, roze rivierdolfijnen, cobra’s anaconda’s, capibara’s). Wildlife gegarandeerd! 2-daags jungletochtje erbij is ook erg leuk. Ik heb oa een Ocelot (kleine wilde kat) gezien. Bolivia is goedkoop, en Rurre ook!
Bedankt! Goeie tip! De Pampa tour ga ik zeker weten doen!
En zijn normale wandelschoenen voldoende? Of moet ik legerkistjes ofzo meenemen?
En bescherming tegen muggen: tips? buiten deet?
Pampa is moerasachtig grasland. Daar ga je dan slangen spotten (anaconda, cobra). Voor dit tripje krijg je laarzen te leen. Op de rivier zelf zie je heel veel alligators, kaaimannen, capibara’s, roze rivierdolfijnen. Garantie op veel wildlife. Jungle spreekt voor zich en zie je minder beesten. Pampatour wordt vaker gedaan dan jungletour.
Goeie loopschoenen zijn prima. Bergschoenen bv. Bescherming tegen muggen…wat denk je zelf? Geen deet ofzo :-). Ik heb voor Rurre ook Malarone gebruikt.
Ze zeggen dat je daar geen malariatabletten nodig hebt!!! Ik had er een hoop ingeslagen maar ok in Ecuador lachten ze mij bijna uit toen ik ernaar vroeg… Slechte voorlichting in NL dus. Natuurlijk beter voorkomen dan genezen, maar mensen die daar langer zitten voor bijvoorbeeld vrijwilligerswerk gebruiken ook niks en hebben geen klachten. Je kan ook altijd malarone meenemen en later als tegenmiddel slikken mocht je symptomen hebben, dat helpt blijkbaar ook. Denk er even goed over na voordat je ze koopt en slikt! Het blijft chemische troep (vind ik dan), met voor sommigen veel nare bijwerkingen, en ze zijn onwijs duur!
Ja, eh, op veel plaatsen is het idd twijfelachtig. Ecuador, Peru aan de kust enzo: idd onzin! Maar Rurre ligt aan de Rio Beni…staat wel bekend om Malaria.
Volgens alle reisbureaus daar niet… Tenminste zolang je in het toeristengebied blijft. Je moet t natuurlijk zelf weten, just something om over na te denken…
Ja, eh, heb je ooit wel eens locals horen zeggen dat ergens WEL malaria zit!? Uitgezonderd diep in de Amazone natuurlijk…
Ik heb dit topic een beetje zitten lezen en wil even terug komen op de busreizen. Ik ga komende vrijdag naar Costa Rica, vanwaar ik doorreis naar Panama, Ecuador en Peru. Ik heb hier 5 maanden voor staan. Ik wil, als er tijd voor is, op het eind nog richting Salar de Uyuni. Hebben jullie een idee hoe lang ik nodig heb voor de route Titicacameer naar Salar de Uyuni (en eventueel nog naar Laguna verde) en weer terug naar Lima?
Of ik dat ga doen, hangt helemaal af van de tijd… anders gewoon een ander keer ooit…
Bedankt! Paul
Minimaal 2 weken denk ik.
- eerst Puno - Copacabana
- dan naar La Paz
- lange bus rechtstreeks naar Uyuni
- 3 dagen in de jeep naar San Pedro
- dan weer omhoog: Arica, Arequipa
- wellicht Nazca lijnen enzo
Hangt er vooral vanaf wat je allemaal mee wilt pakken onderweg.
Ik ga er vanuit dat ik alles in Peru tegen die tijd toch wel heb gezien. Maar die zoutvlaktes is het me echt om te doen! Maar als ik het goed begrijp moet je sowieso 3 dagen rekenen voor die zoutvlaktes. Al met al zal het inderdaad toch nog wel zo’n twee weken zijn.
Yup. Als je met de Jeep van Uyuni naar San Pedro gaat, slaap je de 1e nacht in de buurt vd zoutvlakten (ik sliep in een zouthotel dan niet op de zoutvlakte zelf stond), en de 2e nacht bij Laguna Colorada. 2 nachten/3 dagen dus.
Oké, thanks for the info!