Hoi,
Ben nu 4x in 2 jaar naar de Eifel geweest en wel in Rheinland-Pfalz. Bezochte plaatsen Daun (mijn favo) - Blankenheim - Adenau en uiteraard Trier.
Ik deed dat steeds met het spoor en aansluitend bussen.
Ik word wat ouder en het word te vermoeiend.
Ben aan het zoeken geweest voor een alternatief, resp. een busreis. Maar het aanbod is bitter weinig, ja 3 dagen naar Trier. Maar wat ik zoek ik zeg 1 of 2 weken en dan rondtoeren in bovenstaande regio…of…een hotelletje of pension (B&B is ook goed). Het liefst in Daun en dan kan ik vandaar uit met een bus verder.
Nou ik vraag nogal wat, maar dan weet je wat mijn wensen zouden zijn.
Neem je tijd…mijn eerste planning zou pas in Mei/Juni worden…dus…
Bedankt enn groetjes,
JasperBas
Hoi Jasperbas,
Je zou ook eens kunnen kijken op www.busreizen.startkabel.nl
wie weet vindt je iets,
groet,
Ton
Hartstikke bedankt Ton,
Deze site heb ik helemaal “uitgemolken” …maar helaas ik herinner me dat alleen Peter Langhout iets in die richting had en dan voor 3 dagen…pffff…
Ik zoek me de blaren hahahaha…
Enne nog een goed 2007!!!
Groetjes
Jasper
Hoi Jasper,
Uiteraard ook de beste wensen voor 2007.
Mocht ik nog wat tegenkomen dan laat ik het je weten.
Succes met je zoektocht,
Groet,
Ton
Alweer bedankt Ton. Hou me aanbevolen.
Groetjes
Jasper
Hoi, wat je zou kunnen proberen is de zgn. Eifel-express. Dat is een bus die eens of twee keer in de week van Aachen naar Trier rijdt. Ik heb er alleen op internet echt heel weinig over kunnen vinden, maar ik heb twee jaar in Trier gewoond, vandaar.
Hallo Hidalgo,
Bedankt voor je reactie. Ga dat zeker onderzoeken. Maar als jij het al niet kunt vinden zal ik ook wel een probleem hebben.
Het blijft jammer, dat er zo weinig reacties binnenkomen. Ook de mogelijkheden van een busreis naar die mooie Eifel zijn zeer beperkt.
Maar ik blijf hopen.
Fijn weekend
Jasper
![]()
Mja ik heb dat toen gevonden op naam van de organisatie die dat aanbiedt. Ik weet helaas de naam niet meer. Je stapt in ieder geval op station Trier (Hbf) of Aachen.
Probeer anders de toeristeninformatie Trier, te vinden op www.tit.de
Eifel Express, ik weet zeker dat dat zo heet.
HA! Iets gevonden voor je:
http://www.die-aachener.de en dan bij “**Bitte wählen Sie eine Kategorie” **zoek je op “Busse und Bahnen”. Daar staat onderin, rechts
“Eifel-Express: Trier – Hellenthal – Monschau – Aachen”
Voilà , hij bestaat nog steeds
Misschien dat ik erachter kan komen wanneer dat’ie rijdt?
Hehe, busmaatschappij gevonden: www.jozi-reisen.de !
En op de website van de stad Prüm: (http://www.stadt-pruem.de/index.php?mid=112) staat ook alwat erover.
Mensenlief Hidalgo wat een moeite heb je gedaan voor me!!! Hartstikke bedankt, ik ga die site beslist bezoeken en dan eens kijken hoe de route loopt en zo. Daun was mijn favo stadje!!! En ja ook Trier uiteraard bezocht met de trein!!!
Nogmaals…bedankt!!!
Jasper
Geen moeite
Maar ik was je voor: kijk even op
http://www.dafahrichmit.de/linienverkehr/aachen/index.html
Dat is die jozi-reizen website, staat ook hoe de route is, hoe laat dattie aankomt en zo. Rijdt op maandag, woensdag, donderdag, vrijdag en zondag. Prijs staat er helaas niet bij, maar uit mijn hoofd was dat iets van €15,- enkele reis maar pin me daar niet op vast.
Maar je hebt nu de website, dus ik ga ervanuit dat je het verder zelf kunt
Laat je me weten hoe het was in mijn ouwe stadje :)) TIP: tegenover de Porta Nigra zit een eetcaféje, SIM. Ga daar eens wat drinken
Ennnn…als je niet al te duur uit wilt zijn met eten, ga eens naar Astarix (geen spelfout) vlakbij het Theater, Rathaus, Karl-Marx Haus. Heel goedkoop, en veel/ goed eten.