Ik kan heel weinig op internet vinden van mensen die een georganiseerde busreis hebben gemaakt. In september gaan mijn man en ik de west experiences doen met travel trend. Graag zou ik eens wat meer informatie van mensen willen die er ervaring mee hebben (tips wat moet je meenemen, hoelaat vertrek de bus meestal s’ochtends en dergelijke). Het wordt onze eerste georganisserde reis. Ben erg benieuwd naar reacties.
Ik heb zelf vorig jaar een georganiseerde reis gemaakt in de USA (er staat hier ergens op het forum een verslag van mij) en wat ik zie in jouw reis (Busrondreis USA West - Western Experiences - Travel Trend toch?) is dat jullie heel veel kilometers op een dag gaan maken.
Zorg dat je genoeg dingen te doen hebt voor onderweg. Neem een puzzelboekje mee, een mp3 speler, een boek… Neem een kussentje mee, zodat je eventueel onderweg wat kunt slapen. Neem babywipes mee (van die vochtige doekjes), die zijn onderweg erg handig.
Ik had zelf ook een acculader op zonne-energie mee, zodat ik onderweg de batterijen van mijn camera/telefoon/etc op kon laden. Gewoon in het raampje leggen aan de zonkant van de bus en je dingetjes zijn bij de volgende attractie weer vol (hoewel jullie dat misschien 's avonds in de hotels kunnen doen).
Wat ik zo inschat, is dat al je vertrektijden verschillend zullen zijn. Je hebt een overnachting bij Bryce erin zitten: met wat geluk, nemen ze je 's ochtends vroeg mee om de zonsopkomst in het park te zien: schitterend! Slapen kan weer als je thuis bent hoor… ![]()
Heel veel plezier!
Bedankt voor je tips, hebben we zeker wat aan!