Buspass of op eigen houtje!

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in september naar Peru en Bolivia en twijfelen over het nemen van een buspass (Bamba experience, aantal excursies incl.): bamba travel - Adventure trips & tailor-made experiences

Voordelen: de ritten worden vastgelegd bij maatschappijen die goed bekend staan, blijkbaar goede service en doordat een aantal excursies erbij zitten bespaart dat weer wat regel- en uitzoektijd.

Nadelen: Is waarschijnlijk relatief duur, minder keuzevrijheid tussen verschillende aanbieders en minder vrijheid in reizen omdat je jouw plek een dag eerder moet vastleggen via Bamba en moet hopen dat er plek is.

Nu lees ik vrij weinig over de buspassen en vraag me af of ik dus hieruit mijn conclusies moet trekken…? Tijd is overigens geen issue gezien we in totaal 5,5 mnd in Zuid Amerika blijven.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!

Via Wereldwijzer app

Ik zou het gewoon lekker zelf regelen.

Ik was vorig jaar in Peru en Bolivia, ik spreek geen woord Spaans (geen tijd gehad om het te leren) en ook mij is het geluk om alles op eigen gelegenheid te doen qua bussen, en af en toe een excursie.

Excursies regelen gaat echt heel makkelijk zelf, zeker in de gebieden waar meer toeristen komen.

Het is gewoon een kwestie of je georganiseerd en verzorgd wilt reizen en je sterk oriënteren op buitenlandse medetoeristen. Of dat je er plezier in hebt om onafhankeljk te reizen (waar Peru zich goed voor leent) en meer met lokale mensen en sitaties in aanraking te komen. Dat er bij dienstverlening als “Bamba experience” een zekere mate van flexibilteit is neemt niet weg dat het een groepsgebeuren is dat je al of niet aantrekt. Nodig is het niet en ja, die dienstverlening zal wel wat kosten.
http://www.hostellima.nl/

Zelf regelen. Het busvervoer in Peru (en grote delen van Bolivia) is beter geregeld dan in de Benelux. Enorm aangepast op de toerist en superveilig. Bovendien goedkoop, dus lekker zelf regelen allemaal.

Via Wereldwijzer app

Het werd al gezegd maar ik bevestig dat het erg gemakkelijk en vast goedkoper is om zelf ter plaatse je bussen te regelen in Peru en Bolivie! Je leert bovendien altijd wel mensen kennen tijdens het reizen en vaak ook mensen die dezelfde route gaan doen (of toch een deel ervan). Ook excursies regelen is gemakkelijk, wij bieden een aantal excursies aan in cusco en het zuiden van peru bijvoorbeeld, aarzel niet om eens te mailen bij vragen! Veel reisplezier!

Bedankt allemaal! Het wordt nu ‘gewoon’ reizen zonder buspas.

Via Wereldwijzer app