Het is bijna zover… Mijn Peru avontuur gaat van start 03/09!
Ik heb voor 04/09/2014 om 03.45 uur een busticket ( VIP ) kunnen bemachtigen via CRUZ DEL SUR om van Lima naar Nasca te gaan.
Een VIP ticket kostte amper meer dan een standaard, maar kent er iemand het verschil?
Nog een probleem: Die avond waren er eerst om 22.00 uur nog plaatsen beschikbaar met die maatschappij maar deze zijn helaas uitverkocht, de laatste bus van CRUZ DEL SUR die nu vertrekt naar Arequipa is 16.30 uur … Ik kom maar rond 11.15 uur die ochtend aan in Nazca dus ik weet niet of ik in die 5 uur een vlucht kan regelen en nog een half uurke over de lijnen vliegen?
Zijn er trouwes nog andere sites dan die van Cruz Del Sur om online je bustickets te bestellen ( ik wil echt niet een dag ergens verliezen gewoon omdat er geen plaats meer was op de bus )?
Liefst dan sites die ook in het Engels opgesteld zijn…
Wat is wijsheid? Je zit in ieder geval vast aan een aankomsttijd van 11:15 in Nasca. Zelf zou ik na aankomst in Nasca proberen de vlucht te regelen en pas dan bij de diverse busmaatschappijen gaan kijken hoe ik naar Arequipa kom. Je spreekt van “mijn Peru avontuur”, dus een tikkeltje avontuurlijk mag het misschien wel zijn.
Wil je het toch van te voren regelen, probeer dan de volgende maatschappijen: Tepsa, Ormeño, Cial, Flores, Oltursa, Movil Tours, Civa, Excluciva… Misschien zit er een tussen die je goed uitkomt. http://www.hostellima.nl
Een VIP stoel heeft meer beenruimte en is breder (3 i.p.v. 4 per rij). Als er zowel VIP als normale stoelen in de bus zijn, dan zijn de VIP stoelen meestal beneden en de normale boven in de bus. Ook is er in Lima een speciale VIP wachtruimte voor de mensen die VIP plaatsen hebben gekocht (koffie, thee, computers, wifi).