Buskaartje als bewijs exit genoeg voor airline?

Beste medereizigers,

Wie weet of een buskaartje naar een ander land wordt geaccepteerd als bewijs dat je het land verlaat door de vliegtuigmaatschappij die je naar je bestemming vliegt met een enkeltje?

Groetjes,
Tamar

Volgens mij is dit een zaak voor de immigratie/douane van het land waar je naartoe reist en niet voor de vliegmaatschappij. En het ene land is natuurlijk niet het andere. Enkele reis Spanje zal geen probleem zijn :wink:

Helaas maakt het de landen waar je naar toe vliegt vaak niet uit. Ze ontvangen graag je geld en geloven het wel dat je weer vertrekt zonder bewijs.
Maar een vliegtuigmaatschappij moet jou op hun eigen kosten mee terugnemen en ze krijgen een enorm hoge boete als je geweigerd wordt, dus zij vragen vaak om een ongoing/retour ticket. Wij hebben dit bijna bij elke vlucht in de afgelopen 8 maanden ondervonden. En ze laten je niet op de vlucht zonder een ongoing/retour ticket.
We hebben een enkeltje Chili, dus dat is niet zo makkelijk als Spanje :wink:

Nee, dat Spanje was een grapje natuurlijk. Hoe hebben jullie dat in Australië ervaren Ook zo? En komt die vraag over je ongoing/retour ticket pas als je echt doorklikt naar ‘Book now’?

Haha, dat snap ik. Ik had een smily ingetikt, maar die is uiteindelijk niet in het berichtje te zien.

Australië als land zelf vraagt niet om een retour ticket, als je kunt aantonen dat je genoeg geld bezit om binnen je geldige visum periode het land weer te verlaten. Daarnaast hadden we wat gedoe op t vliegveld in Thailand met dat ze mijn visum niet in het systeem konden zien, waardoor de ze bij het inchecken waarschijnlijk ook zijn vergeten om nog naar mijn ongoing/return ticket te vragen.

Er wordt naar een ongoing / retour ticket gevraagd op het vliegveld tijdens het inchecken van je bagage.

Tja, dat heb je als je zoals wij ‘senioren’ altijd heel saai op een retourtje reist, dan heb je geen idee van dit soort zaken.
En nu we elkaar toch ‘spreken’, ik heb het al eens eerder gezegd, wat hebben jullie een waanzinnig mooie blog. En wat een foto’s van die platypus. Wow.

Een geldig busticket is in principe genoeg…

@willem269 Dankjewel :slight_smile:

@imperial Peru Ik hoop het…

Ik heb het alleszins ooit zo gedaan. Wat ik toen ook mee had was een voorlopige reservering van een retourticket.