Bus van Denpasar airport naar Pemuteran

Ik ben volgende maand op Bali en kom rond 1 PM aan in Denpasar.
Zou graag meteen door willen reizen naar Pemuteran.
Ik kan niet vinden op internet dat er een bus is die gaat en wat zou een taxi kosten.

Iemand een idee?
Bedankt!

Er rijden geen directe bussen van het vliegveld naar Pemuteran. Wanneer je een taxi wilt nemen zullen de kosten waarschijnlijk rond de 400.000 rp liggen.

Wil met het openbaar vervoer, dan moet je een bemo nemen naar Denpasar, een bemo naar de andere terminal, een bus naar Gilimanuk en dan een bemo naar Pemuteran. Aangezien je daar pas eind in de avond aan zal komen als je de zelfde dag nog gaat, zal er geen bemo meer gaan. Je moet vervoer charteren. Als je goed af kan dingen zal het 250.000 rp kosten. Ik raad je af dit te doen, de chauffeurs in Gilimanuk zijn opdringerig.

Andere optie is dat je een nacht in het zuiden doorbrengt. Taxi kost dan 60.000 rp (bv naar Kuta of Legian). De volgende ochtend neem je een Perama busje naar Lovina. Zie de website van peramatours voor prijzen en tijden. Vanuit Lovina moet je wss per bemo verder.

Een taxi is dus het makkelijkste :wink:

Ik denk dat het inderdaad de taxi zal worden, scheelt weer een dagje wachten in het zuiden.
bedankt! :smiley:

Als je een (echte) taxi van airport naar Gilimanuk kunt pakken voor Rp. 400,000,- = DOEN. Denk echter dat je eerder in de grootte van Rp. 700 - 800,000,- moet denken.

Gecharterd transport / een “snorder” zul je op de luchthaven waarschijnlijk vinden voor ergens tussen de Rp. 500 - 650,000,-.

Als je accommodatie boekt in het noorden bieden ze vaak een pickup aan voor 400.000 - 450.000 rp.

Ligt de prijs van de officiële taxi inmiddels zo hoog? Boefjes…

Ik heb inmiddels via mijn hotel een pick up kunnen regelen voor 475.000, ligt dus in de lijn vd prijs die jij aangeeft.
Je betaalt wel wat meer maar voor mij de beste optie omdat ik niet teveel tijd kwijt wil zijn met reizen.

Dank dat dit een hele redelijke prijs is. Voor een behoorlijk lange tocht !

Die prijs van Rp. 475K is OK als het “exclusief” transport betreft, oftewel alleen voor jou, en direct van airport naar Pemuteran, zonder andere pick-ups en drop offs onderweg. Als je met anderen in een minibus gezet wordt en deze prijs betaalt, dan betaal je te veel.

Wat is de mogelijkheid vanuit Gilimanuk te reizen naar Pemuteran? Qua openbaar vervoer? En is de reistijd naar Pemuteran en evt. geschatte kosten qua vervoer?

Er zijn geen bussen, wel is er in de ochtend een bemo die naar Pemuteran gaat vanuit Pemuteran. Er zijn geen vaste tijden.

Het is lastig een goedkoop plekje in het OV te krijgen, chauffeurs proberen toeristen echt af te zetten.

Als je privevervoer chartert ben je als je redelijk af kan dingen 250.000 rp kwijt.

Rijden er meerdere bemo’s naar Pemuteran? Of is dat maar een enkele in de ochtend? Dan neem ik aan dat ze na 12uur niet meer gaan?

Bij mijn weten valt daar niks zinnigs over te zeggen. Hangt ook van het aantal locals af wat die dag toevallig van en naar de haven wilt en geen eigen vervoer heeft.

Reken in ieder geval in Indonesië niet op vaste schema’s van bemos. Ze rijden als ze vol zijn of als de chauffeur zin heeft. (Maar dat heeft zijn charmes.)