Bus van Delhi naar Pushkar

Gaat er een bus van Delhi naar Pushkar?
Iemand een tip waar te overnachten in Pushkar tijdens het Pushkar festival in november 2013? Hoeveel tijd heb je nodig om daar alles te zien? Heb je het in 2 dagen wel bekeken daar? Maakt het uit of je in het begin of tegen het einde van het festival daar bent? (9/11-17/11)

Groet, Suzanne

Hee!
Ik ga samen met een vriendin 4,5 week naar India en Nepal. Nu zag ik vandaag toevallig dat dat festival in Pushkar is… Wij komen 11-11 smorgens in Delhi aan…
Eigenlijk hadden we het plan om eerst naar Agra te gaan, van daaruit naar Jaipur en Jodphur om vanaf daar terug te gaan naar Delhi-Varanasi en dan richting Nepal… Weet iemand of het zin heeft om dit plan om te gooien voor het festival in Pushkar?? Dan zouden we eventueel vanuit Delhi naar Jaipur-Pushkar-Jodhpur-Agra kunnen gaan of juist mocht (er net als Suzanne vraagt) een bus gaan naar Pushkar dat we Delhi-Pushkar-Jodhpur-Jaipur-Agra doen…? Heeft iemand een idee?

Suzanne, ik las ergens dat de eerste 5 dagen de leukste zijn voor toeristen, verder nog niet veel over gelezen…

Groetjes Moniek

Hi Suzanne,
Ik zou zeker niet de bus nemen van Delhi naar Pushkar, maar de trein naar Ajmer overwegen. Lekker slapen en 's ochtends ben je in Ajmer, wat slechts een 1/2 uurtje van Pushkar verwijderd is.
Wat betreft het aantal dagen: je kan het allemaal zien in 2 dagen, maar 3 of 4 dagen is wel wat relaxter. Aan het eind van het festival zijn de meeste kamelen alweer verkocht, dus probeer de eerste helft te pakken.
Ad

Hallo Suzanne,

Pushkar is een leuke stad die gemakkelijk binnen 2/3 dagen is te bezichtigen.
Zelf ben ik op dag 3 in de middag weer vertrokken en ik heb het rustig aan gedaan en “alles” gezien.