Dit jaar gaan we naar India - Rajastan in de periode waar de Pushkar Camel Fair doorgaat (20 - 28 november).
Ik vroeg me af: heeft iemand dit reeds bijgewoond? Is het de moeite? Reisgidsen beschrijven het als waardevol als je enkele dagen vooraf komt, om de aankomst van de handelaars te observeren en net voor het begin door te reizen. Kom je dan best reeds aan rond 15 november? 17 november of is de 20ste november nog ok?
Ook gelezen dat de prijzen van de hotels dan de pan uit swingen :-/.
Howel ik zelf de fair niet heb gezien kan ik er wel wat over vertellen. Langere tijd in Pushkar geweest en veel mensen gesproken die er wel waren geweest en ook lokalen.
Reisgidsen beschrijven het als waardevol als je enkele dagen vooraf komt, om de aankomst van de handelaars te observeren en net voor het begin door te reizen. Kom je dan best reeds aan rond 15 november?
Lijkt mij zeer verstandig. Niet alleen leuk om alles te bekijken maar ook om je te settelen. Pushkar is dan meer dan overvol. Alle beschikbare bedden in alle beschikbare hotels, guesthouses en prive zijn meer dan vol. Guesthouses en hotels zetten zelf tenten in de tuinen of parkeerplaatsen die ze verhuren aan gasten om maar aan de vraag te kunnen voldoen. En alles is ook werkelijk bezet.
Ook gelezen dat de prijzen van de hotels dan de pan uit swingen :-/.
Ook dat klopt natuurlijk. Pushkar is normaal erg goedkoop. Een van de meest budget plaatsen die wij hebben gezien in India. Wij sliepen in een klein maar redelijk guesthouse, double room met tv (alle engelse kanalen en film) en gratis wifi op je kamer voor 200 rs in het seizoen.
Tijdens de fair zal dit ergens rond de 800 a 1000 uitkomen vrees ik. Mogelijk als je erg ruim van te voren boekt en er iets langer blijft dat je nog wat van de prijs af kan halen. Je moet touwens wel vooraf reserveren anders heb je echt geen plek meer. Dit ook laten bevestigen en voordat je de reis maakt nog een keer laten bevestigen.
Wij zitten nu nog een paar maanden in India en zijn met de fair in zuid oost Azie anders hadden wij er zeker heen gegaan. Het moet een enorme belevenis zijn, kleurrijk, chaos en feest. Wat wil je nog meer
Ik ben er in 2008 geweest en dacht dat we op tijd waren voor de kamelen, maar daar waren we nou net te laat voor. Erg jammer, want de fair zelf vond ik niet leuk. Ik vond het echt te druk en we werden daar nog erger aangestaard en uitgelachen dan waar dan ook in India.
Kosten zijn inderdaad bizar hoog en het was moeilijk om iets te vinden, dus ik zou zeker van tevoren boeken.