Bus Alanya Istanbul

Wij willen graag met de bus van Alanya naar Istanbul. Kan iemand een maatschappij aanbevelen en is er in Istanbul een servicedienst naar het centrum?

Alvast bedankt Ria.

Reactie verwijderd door Hans.

Hallo Hans,

De bus is een heel bewuste keuze. Ik weet dat het vliegtuig bijna niets kost; Atlasjet biedt zelfs gratis transfer naar het vliegveld en ik houd er ook rekening mee dat het helemal niet bevalt maar ik wil het gewoon een keer proberen. Dus ik blijf me aanbevolen houden voor inlichtingen over een busmij. met zoveel mogelijk comfort en goede service.

Ria.

Reactie verwijderd door Hans.

hoe zijn jullie uiteindelijk gegaan
ik wil namelijk hetzelfde doen

Pammukale staat goed bekend, Metro ook, wij gaan zelf meestal met Özkaymak, maar puur om de reden dat die direct van Alanya naar Ankara gaan. Ach weet je, volgens mij zijn alle maatschappijen prima hoor, het enige verschil zit hem in de route die ze rijden en de hoeveelheid stops.

Hoi Tarkan,

Wij zijn met Varan geweest, de duurste, met het idee dat we daarmee ook de beste service zouden kopen.
We hadden tot nu toe ervaring met Pamukkale (naar Kusadasi) en Akdeniz (naar Silifke). Naar mijn mening is er nauwelijksverschil tussen.
De volgende keer gaan we weer met…het vliegtuig.

Groeten.

Zoals velen zeggen, je kunt met het vliegtuig. Maar dan moet je wel eerst naar Antalya en ook vanaf Istanbul airport nog wel even reizen.
Ik zou ook de bus nemen. Die kost denk ik tussen de 55 en de 70 lira.
Je kunt naar Alanya otogar gaan en daar heb je veel verschillende firma’s. Grote verschillen heb ik tussen die firma’s nog niet gezien… Maar wie weet zitten er ook slechte tussen. Pamukkale ben ik zelf mee gereisd in mei van Marmaris naar Bodrum, was prima service. Metro is ook vrij bekend inderdaad. Die rijdt door heel Turkije heen.
Gewoon verschillende kantoortjes binnen lopen, vragen naar de prijs en de tijden en de beste uitkiezen.
Als je een goede maatschappij hebt, die geven je onderweg ook te drinken en soms zelfs iets te eten.
Succes!