Ik ben van plan om in november naar Australie te reizen. We willen graag een bezoek brengen aan de Bungle Bungles. We willen een normale (2wd) camper gaan huren, maar het schijnt dat je daarmee het park niet in kunt. In een reisgids die ik gekocht heb, staat echter dat je vanuit Kununurra wel met een gewone auto de Bungle Bungles kunt bezoeken. We zijn van plan om na de Bungles via Halls Creek door te reizen richting Broome. Weet iemand hier meer over?
Hi
Het is uitgesloten om met een 2wd naar Bungle Bungle te gaan. De weg is veel te ruw en zelfs met een 4wd huurauto/cv zou ik het niet aanraden tenzij je schriftelijke toestemming van je verhuurbedrijf hebt. Je kan met de auto/cv naar Lake Argyle. Een fraai ritje en een mooi meer met de dam. De weg die jij bedoelt ten oosten van Lake Argyle is Duncan Rd, ook onverhard en die gaat niet naar de gorges in Purnululu NP.
De beste manier om Bungle Bungle te zien zonder er naar toe te rijden is een scenic flight van Kununurra over Lake Argyle naar Bungle Bungle. Op de terugweg vlieg je nog over Pompey Pillar and Argyle Diamond Mine. De vlucht duurt ongeveer 2.5 uur incl. pick up en drop off. Een unieke ervaring. Je vliegt in een kleine 6 persoons fixed wing.
Yeehaw
Ik ben zelf ook met een 2wd vanaf broome, via halls creek naar kununurra gereden en had de bungle bungle graag willen zien, maar ik heb geen weg kunnen vinden om dat een 2wd camper te doen.
Volgens mij moet je toch echte een 4wd hebben om zelf naar de bungle bungle te rijden.
Je kunt natuurlijk ook kijken of er dag tochten die misschien goedkoper zijn dan een vlucht. volgens mij zijn er ook plaatsen tussen hals creek en kununurra waar je een tour kunt doen of opstappen.
De afgelegen gebieden van Bungle BUngle kan je alleen vanuit de lucht zien. Er zijn goedkopere (en kortere) vluchten vanaf Halls Creek. Heli vluchten vanaf Warnum. Er zijn ook camping tours maar die lijken me erg duur en zijn meerdaags.