Buitenlandse mobiel

Hallo!!

Weet iemand of het mogeljik is om te bellen met een buitenlandse (in mijn geval een colombiaanse) mobiel en een Nederlandse Simkaart?

Duidelijk is dat de mobiel tri-band moet bevatten, verder zie ik geen probleem… Maar voordat ik toch zo`n ´dure´ aankoop (ben toch een backpacker hé :wink: ) ga doen, wil ik graag commentaar van mensen die hier ervaring in hebben…

Met vriendelijke groet,

Maarten

Hoi Maarten,

Op zich kan het wel, maar let er op dat de mobiel simlock vrij is. Anders kun je deze van een andere provider nog niet gebruiken. Is hij niet simlock vrij, dan kun je hem simlock vrij laten maken bij sommige winkels, maar dat is wellicht wat lastiger zoeken in colombia.

Wat ik meestal doe als ik langere tijd in het buitenland ben, is een prepaid mobiel kopen, die zijn er vaak al vanaf heel goedkoop. Kijk gelijk of deze simlock vrij is en je kan 'm af en toe ook gebruiken voor je Nederlandse simkaart (echter, de meeste prepaid mobiels zijn geloof ik niet simlock vrij). Het handige aan een lokaal nummer is, is dat je gelijk binnen het land voordelig(er) kan bellen.

Succes!

Liefs,
Carolina