Die anderhalf miljoen was gebaseerd op de laatste verkiezingen, toen kreeg de PVV 1.454.493 stemmen. Met 4-5 miljoen komt een absolute meerderheid in beeld, iets wat niemand van welke partij dan ook zou moeten willen. Nou ja, behalve dan de fans van een bepaalde periode bij onze oosterburen wellicht…
Maar het is hier inderdaad geen politiek forum dus ga ik er verder ook niet op in, als maar zeer duidelijk is dat ik me volkomen distantieer van jouw tamelijk extreme opvattingen.
Ik snap niet dat mensen met een dergelijke kortzichtige en racistische blik überhaupt naar het buitenland reizen. Houd er even rekening mee dat jij DAAR de buitenlander bent, en dat JIJ daar degene bent die zich aan moet passen.
Misschien volgende keer maar een vakantie in eigen land? Ik kan Zeeland en Friesland aanbevelen.
Wellicht moet jij je beter inlezen. De overgrote meerderheid van de native reservaten kampt nu met alcohol- en drugsproblemen. Op diverse fronten was hun cultuur veel verder gevorderd, zelfs al liepen ze in die ‘lendendoekjes’. Ik denk dat ze beter af waren zonder ons, maar inderdaad lastig terug te draaien nu. Snap niet wat het klimaat ermee te maken heeft, Noord-Amerika was overal bewoond voordat de Europeanen landje-pik kwamen spelen. Van de Maja’s in Mexico tot de Inuit in permafrost-Canada.
Nou ik wil natuurlijk niet bijdehand overkomen, maar hopelijk kan men inzien aan de hand van de recentelijke protesten in NYC, dat mijn topic toch niet op gebakken lucht gebaseerd was en dat er dus wel iets er achter lag.
De New Yorkers waren blijkbaar ontevreden met allerlei aspecten van hun leven, dat mondde zich uit in hun vreemd gedrag. Wel begrijpelijk dus. Nu staan de straten van Financial Square, Manhatten vol met duizenden demonstranten.
En waarom? Het is toch niet moeilijk om je voor te stellen waarom.
De gemiddelde huurwoning prijs in NYC is 950 dollar voor een studio, 1200 voor een 1-slaapkamers, en begint vanaf 1500 voor een 2 slaapkamers.
Pas als je een ruimte deelt met een huisgenoot kan je het rond de 600 krijgen, maar dan moet je vaak nog de nutsvoorzieningen bovenop betalen.
Dit zijn namelijk absurde bedragen. Óf je moet een grootverdiener zijn die de bedragen kan ophoesten, óf je moet gewoon buiten de stad gaan wonen en pendelen naar het werk in NYC.
De meeste Amerikanen die werken in de detailhandel, horeca, en service-sector (waar de meeste Amerikaanse baantjes zitten) kunnen dit niet betalen. Wonen in NYC dus is een grote droom/luxe.
Er is geen Amerikaanse droom meer. Dat is in het water gevallen.
En ik snap dat de protestanten uit alle hoeken van het land komen, maar het is toch wel gebaseerd in NYC en dat is dus hier het schoolvoorbeeld van.
Weer verkeerd begrepen! Men heeft niet NYC gekozen omdat wonen zo duur is daar. Men heeft NYC gekozen vanwege de Wall Street Stock Exchange, waar alle grote banken en bedrijven met hun geld (of het geld van hun klanten) spelen.
Het heeft niets met NYC zelf te maken, maar met de 99% die in ‘armoede’ moet leven. En die andere 1% woont niet exclusief in NYC. De huizenmarkt in NYC heeft gewoon alles te maken met vraag en aanbod (en de megabelastingen die de stad vraagt). Het is een metropool, net zoals alle anderen. Net zoals Parijs, net zoals Montreal (alhoewel in mindere mate).
De Amerikaanse Droom bestaat niet meer, dat was iets uit de 50’s en 60’s. Tegenwoordig loopt alleen die 1% er nog mee te koop.
De prijzen die je noemt zijn wellicht voor hartje downtown Manhattan of iets met uitzicht over Central Park, er zijn genoeg buurten in de Greater NYC Area die stukken betaalbaarder zijn,
Overigens worden er nu overal in de VS manifestaties gehouden net als de protesten in New York. Die demonstraties zijn er van Seattle tot Washington DC.
En het gaat om de richting van de economische politiek in de VS in het algemeen. Waar de Republikeinen geen extra belastingen willen invoeren of verhogen voor niemand, roepen de Rs. Ze willen alleen bezuinigingen op programma’s die de 99 procent van de Amerikanen steunen die geen miljardair zijn.
Geen wonder dat er eindelijk landelijke protesten komen.
Nou ik snap dat je er een andere mening dan ik erop na houdt, maar waarom is het jouw doel om steeds mijn ongelijk te bewijzen? Alsof je het erom doet. En niet omdat mijn standpunt overigens dusdanig slecht is geformuleerd dat het schadelijk kan zijn voor kennisvergaring.
Onbetwistbare feit in dit alles is er dat heel veel enorme problemen aanwezig zijn in de VS, waaronder vooral NYC. Als ik dan een link probeer te leggen tussen mijn eigen persoonlijke ervaringen in de stad zo’n 2 1/2 maanden geleden, en de gebeurtenissen die er zich daar nu afspelen, waarom zou het helemaal niet kunnen kloppen?
Al ben je het niet mee eens dat het daar volledig aan ligt, dan nog kan je niet ontkennen dat het daar deels aan ligt. Met andere woorden, dat het wel de bepalende factor is geweest voor het gedrag van sommige van de inwoners van NYC waarmee ik in contact ben geweest, die n.b. de armere segmenten van de bevolking vertegenwoordigen.
Is het jouw persoonlijke missie om NYC tegen alle kritiek te verdedigen? Nou lijkt me dan dat je een grote opgave voor de boeg hebt. Good luck!
Het begon in NYC. NYC is het boegbeeld van de levensstandaard in de Verenigde Staten. Wat daar gebeurt, gebeurt voor dat je het weet in de rest van de States. NYC is leider van de VS. Niet verrassend dat het vervolgens overal is gespreid.
Ik weet er wel waarom er geprotesteerd wordt, trouwens ik ga er zelf ook aan deelnemen zodra ik mijn financien op orde krijg. En het voorbeeld dat ik noemde, de dure woningprijzen in NYC is maar een voorbeeld van wat er mis is met het leven in NYC en de rest van de USA. Tuurlijk zijn er ook andere.
Nou dat betekent nog niet dat het leven onder de Indianen perfect was.
Vele stammen (lang niet allen) waren gewelddadig jegens elkaar en roeiden elkaar uit of probeerden dat. Waarom anders denk je dat het zo makkelijk was voor de ‘blanke mens’ het land te veroveren?
Ze hadden medewerking zelfs van sommige stammen om anderen de das om te doen.
Veel van de stammen konden niet vreedzaam samenleven, en bleven elkaar verraden door afspraken te sluiten met de vijand.
Daarnaast was de positie van de vrouw in sommige stammen best twijfelachtig, vrouwen werden gezien als eigendom. Dat kan er ook aan liggen dat het primitieve tijden waren, maar doe vooral niet alsof de blanke de ‘root of all evil’ is, en de Indiaan het symbool van de vrede.
Wel klopte het niet om het land over te nemen van een ander, maar dat deden ze zelf ook.
Omdat in ieder topic dat je start ik de sterke indruk krijg dat je geen idee hebt hoe de waarheid in elkaar steekt. Iedere situatie die je schetst lijkt plaats te vinden op een compleet andere planeet aarde. Ik probeer alleen alles te nuanceren, zodat andere goedgelovige forummers niet zomaar ieder bericht als waarheid aannemen.
De protestgroep heeft een eigen website waar ze op formuleren waarom ze demontreren en jij komt vervolgens met een compleet andere argumentatie. Dat komt over alsof je niet de moeite wilt nemen de waarheid aan te horen, maar je eigen waarheid opmaakt voor anderen. En dan vind je het vreemd dat je op je fouten gewezen wordt?
Nee, ik wil alleen voorkomen dat er onzin wordt verkondigd.