Budget West Australie en NT??

Dag iedereen,

nog even jullie hulp inroepen.
Vrijdag 4 april landen wij in Perth - wij verlaten Australie 22 juni.
In tussentijd zullen we 3 dagen een kamer huren in een huisje aan 50 euro per dag voor ons 2 in Perth. We zullen dan zelf koken.
Vervolgens doen we op 21 dagen de route Perth-Esperance-Perth met een camper. Wij zullen zoveel mogelijk op unpowered sites staan, waar mogelijk op de goedkoopste door de overheid uitgebate sites. We koken zelf en drinken geen dure alcohol.
Vervolgens huren we 7.5 week een 4x4 camper. Route: Perth-westkust naar Gibb River Road - GRR - Bungle Bungle NP - Tanami Track - Alice Springs - Darwin.
We hoeven geen accommodatie te voorzien in Darwin aangezien we direct doorvliegen naar Bali.
Ook hier gaan we zelf koken, goedkoop camperen of bushcamping. We zijn er ons wel van bewust dat benzine en voeding duurder zullen zijn op bepaalde stukken aangezien verderaf gelegen.

Wij dachten zelf aan een budget van 100 euro per dag voor ons 2. Hier zit alles in inbegrepen behalve de huur van de camper. voeding, drinken, benzine, entreegelden parkpass, musea, overnachting, excursies.
Wat denken jullie? Hoeveel gaven jullie uit. Op welke zaken kan je besparen? Tips om het goedkoper te maken?
Is ons budget realistisch???

Ik heb het idee dat jullie redelijk goedkoop gaan reizen. Benzine zal een flinke kostenpost zijn. Om een idee te geven. De laatste keer waren wij ong. 65 euro pppd kwijt, maar dat was inclusief huur van de auto (kleine auto+tent, dus wel atuk goedkoper dan camper). We reisden toen rondom darwin en vervolgens langs de oostkust naar adelaide.
Op eerdere reizen, was ik veel minder kwijt, maar toen reisde ik alleen en met het openbaar vervoer.
Met zelf koken en kamperen bespaar je in elk geval het meeste.

1 like