Hallo iedereen
Ik heb al heel wat info verzameld over WHV en budgetten op lange reizen op dit forum maar had nog een aantal andere meningen nodig. Omdat ik de berekening zelf wat aan de moeilijk kant vind, vroeg ik me af er een groot verschil is als je als koppel reist? Ons plan is om een jaar naar Australie te trekken via een WHV, genoeg tijd nemen om te reizen maar ook om te werken. Het zou de bedoeling zijn om toch 4-6 maanden te werken, misschien via mijn huidig werk ter plekke een temp positie maar dat is nog niet zeker.
Kun je makkelijk met twee een groot deel van je kosten op die manier sparen? bv auto/benzine voor de trips, doe je voordeel voor lodging ook? Ik lees veel over budgetten en die zijn meestal berekend op 1 persoon.
Ik wil natuurlijk niet volledig break-even draaien maar toch een redelijk deel van ons budget overhouden, zoals de kosten van de auto terugsparen. Kun je maw in 4-6 maanden werken met twee, genoeg sparen om de rest van je reis te bekostigen? (afhankelijk van hoe extreem je gaat in excursies, trips,etc). Het daarop aansluitende jaar zouden we hetzelfde willen doen in Nieuw-Zeeland via een WHV - misschien iets langer werken hier om meer te kunnen sparen. We hebben beide een redelijk budget voor de reis, elk iets meer dan 15k, en daarmee zouden we erna eventueel nog een laatste vervolg willen breien aan onze reizen in Azie en/of Zuid-Amerika.
Het zijn misschien niet echt vragen waar ik wakker moet van liggen en de antwoorden er op zullen zich wel duidelijk maken tijdens de reis zelf maar een extra mening kan nooit kwaad
Daarnaast vind’k’t ook belangrijk om een goed budget te hebben om te vertrekken maar ook om niet alles op te souperen als het niet nodig is.