Budget en excursies

Hee,

Mijn vriend en ik gaan aanstaande zomer 3,5 week naar Maleisie en Bali (zoals ook eerder te lezen op dit forum) en we hebben nu eindelijk onze reisplannen rond. Ik heb echter nog steeds wat vragen die ik niet beantwoord krijg door enkel op internet rond te speuren …
Bijvoorbeeld, wat moet ik als dagbudget nemen voor eten, taxi’s etc? De hotels en binnenlandse vluchten hebben we allemaal al geboekt dus dat hoeft niet meegenomen te worden in het budget. We zitten in totaal 7 dagen in KL, 2 dagen in CH, 7 dagen op Borneo en 6 dagen op Bali. We hoeven niet iedere dag uit eten te gaan in een chique restaurant, maar elke dag bij een hawker eten is ook niet helemaal wat we in gedachten hebben. We zaten te denken aan ongeveer 500pp voor de gehele vakantie (ongeveer 700 inclusief excursies op Borneo en CH). Nu snap ik dat dat het heel erg afhankelijk is van wat we daar verder allemaal nog doen, maar komt dit een beetje in de buurt?
Verder vroeg ik me nog af waar en hoe je het beste excursies/tours op Borneo kunt boeken; vooraf of ter plekke? We zitten in het hoogseizoen en willen natuurlijk, zoals bijna iedere andere toerist, graag alle hoogtepunten en toeristische trekpleisters afgaan zoals Semenggoh, fairy caves, KK park, hot springs etc. Ik heb al op asiatravel.com gekeken en die bieden erg veel tours aan, maar ik heb nergens kunnen vinden of dit een goede, betrouwbare website is.

Zijn er mensen die me goede tips kunnen geven op deze gebieden?

Alvast bedankt!

Hoi Ester,

Ik ben vorig jaar met mijn dochter in juli/augustus op Borneo geweest.Ondanks hoogseizoen alles terplekke geboekt.
Let wel op excusies zijn dure grappen. ook als je terplekke boekt.
Voor meer info meen even contact op
Voor foto’s kijk in mijn profiel

Gr Raymond