Bromfiets/scooter huren

Hallo

Wij willen graag individueel excursies doen in Gambia

Is het mogelijk om bromfietsen/scooters te huren in de buurt van Senegambia Beach hotel’

Weet iemand een goed en betrouwbaar adres ?

Iemand ervaring hiermee ? Prijs per week ?

groetjes

Beste Diny,

Naast het Senegambia Beach hotel heb jeAB Rent A Car**** zitten. Weet bijna zeker dat zij geen bromfietsen en/of scooter verhuren. Als ze dat ergens anders wel doen weten zij vast wel waar wel.

Of het verstandig is om als blanke in Gambia op een bromfiets te stappen is echter nog maar de vraag (fietsen kan, maar raad ik ook af)
De wegen zijn van beroerde kwaliteit, met name als je de geasfalteerde weg verlaat. Vele kuilen en als je achter elkaar aanrijdt ziet de persoon achter je er na 5 minuten uit als een vuurtoren door het opstuifende rode Afrikaanse zand. Daarnaast behoren de Gambianen zelf tot de slechtste chauffeurs in de wereld. Dat is althans onze bescheiden ervaring :wink:
Zelf plaats nemen op een kwetsbaar vervoersmiddel als een bromfiets is, mijn inziens, spelen met je leven. Besef je ook dat je bij een aanrijding als ‘toubab’ altijd aan het kortste eind trekt. Jij bent schuldig, punt.

Als je in Gambia de weg niet weet zul je verder ook niet erg ver komen. Bebording kennen ze er bijna niet en je TomTom kun je ook thuis laten voor Gambia…
Bespaar niet op het inhuren van een gids. Die heb je echt wel nodig als je geen doorgewinterde Gambia bezoeker bent. Al is het maar om je te ‘beschermen’ tegen de velen die zullen proberen te profiteren van je aanwezigheid.
Neem in ieder geval een gids die rekent per trip en niet per persoon. Die zijn er voldoende en als je wilt mag je mij een pb sturen met je emailadres. Dan heb ik nog wel informatie voor jullie. Voor het Senegambia Beach Hotel heb je overigens een huisje met allemaal gecertificeerde gidsen waar je ook prima afspraken mee kunt maken

senegambia-area-50.jpg

Zelf op excursie gaan, zelfs met een gehuurde auto, kan ik niet aanraden :wink: