Hallo , Ik heet Henk en ga in November mij in Brazilie vestigen. Ik ga daar voor mijn bedrijf hier in Nederland werken. Wij zijn een reisorganisatie aan het opstarten voor reizen naar Brazilie. Ik ga daar wonen en zal daar aanspreekpunt zijn en zal daar verder de excursies gaan uit diepen.
Misschien kan iemand mij goede tips geven mbt tot huisdieren? ik heb een hondje die ik natuurlijk mee wil nemen. Betsie is een mini australian sheperd.
Bij voorbaat dank voor degenen die mij eem paar tips kunnen geven.
Gewoon even bij de dierenarts langsgaan, die weet over verplichte vaccinaties en over dat dierenpaspoort enz.
Je hebt ook nog een legalisatie van het ministerie nodig. Maar dat weet de arts ook. Ik mijn herinnering moet je dat ook laten stempelen bij het Braziliaanse consulaat in Rotterdam.
Probeer overstappen zoveel mogelijk te vermijden. Engeland deed heel moeilijk vroeger, ik geloof dat het verbeterd is, maar kijk uit.
Die vliegprijs voor je hondje kan duurder uitvallen dan je eigen. Ik betaalde destijds de volle mep voor overgewicht, als ik me goed herinner 40 eur per kilo. En je moet een goede container kopen.
Hallo Henk,
Orienteer je op sites, Ambassade enz.
Neem een directe vlucht.
De maat van de transportkennel (goede kwaliteit) moet niet te groot, noch te klein zijn.
De hond moet er in kunnen staan.
Laat haar wennen aan het opgesloten zitten, lang vóór de reis.
Als de hond de kennel ingaat op het vliegveld, draai dan breed plakband rond de hele kennel om
te vermijden dat de deur open kan springen bij een eventuele val van de kar naar het vliegtuig.
Eenmaal aan boord vraag dan met je charmantste lach aan de purser of hij/zij kan controleren
of de hond inderdaad ingeladen is en of men de piloot eraan kan herinneren de temperatuur beneden
te regelen. Het zal de eerste keer niet zijn dat er een bevroren hond uitgeladen wordt.
Dit klinkt niet leuk en is niet bedoeld je van streek te maken, het is alleen practisch zijn en anticiperen op
hetgeen zou kunnen gebeuren.
In Brazilië moet je zorgen up to date te zijn met je rabies inentingen. Dit voor een eventuele terugkeer.
Een hond moet nl. antistoffen rabies in het bloed hebben bij terugkeer (laboratorium proef)
Zorg ter plekke voor goede bescherming tegen leishmaniosis. Injecties zijn tegenwoordig voorhanden
of een scalibir band.
Heb je al een woning ? Honden worden meestal niet geaccepteerd in een hotel.
Veel succes !