22 jaar geleden kreeg ik in NYC een tip: Ga naar Sao Paolo!
2 jaar geleden heb ik met gidsen uitgevogeld: de beste plek voor de moderne kunst in heel Zuid-Amerika is Sao Paolo.
En pas eind 2009 ben ik geweest! Maar ik was er dan ook!
Soms geloof ik in reincarnatie en als ik door de straten liep in Sao Paolo kon ik niet nalaten alsmaar te denken “Ik hoop dat ik wedergeboren word in Brazilie”. Tot nu toe hield ik vast aan het idee dat een Deens of Nederlands paspoort “de beste in de wereld” zijn en aangezien Denemarken nogal een saai land is, leek me Nederland dan toch altijd de ultieme optie.
NIET dus. BRAZILIE heeft het HELEMAALLLLLLLLLLLL
knuffelende homo’s op straat, geweldige musea, een rijk nachtleven, leuke kleren in leuke winkels, verbazingwekkende sappen, geweldige buffetten met allerlei salade’s, het kan niet op… geweldige mensen, hartelijk, open, relaxed, opgewekt, energiek
Nog niet eerder vertoond: deze gierige Friezin was helemaal in de mood om fooien te geven in SP, puur omdat ze het echt verdiend hebben daar!
Super!
Blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt,ik ben helemaal verloren aan dit land!
Heb je meer dan Sao Paulo gezien?
Ik vertrek in december voor drie maand en kan altijd wel tips gebruiken.
Ik ben twee jaar geleden op vakantie er geweest,en nu wil ik veel meer zien.
Brazilië heeft idd echt alles hé,de mentaliteit,de gastvrijheid,en een land van veel ambiance en plezier!
Helaas, ik ben echt alleen maar in SP geweest. Ik kreeg een gratis reisje aangeboden en het was dat of niets. Maar ik wil zeker teruggaan en meer zien. Inmiddels ben ik ook in Tel Aviv geweest en ik vind het moeilijk te beslissen wat ik toffer vind: SP of TA!
Brazilie is inderdaad super maar al die knuffelende homo’s vond ik niet echt interessant. Ik vond Soa paulo maar een lelijke grijze stad met veeel teveel homo’s.
Haha, ok, ik vind het zelf altijd wel leuk om in heel andere landen dan in Noord-West Europa te zien wat er daar ook allemaal mogelijk is.
Bovendien is het ook leuk als je als vrouw alleen reist om als het ware “veilige gesprekken” met “onbekende mannen” te kunnen voeren, zeker als je in verre landen bent waar het voor mij nog niet altijd zo duidelijk of zeker is hoe het allemaal zit met de man-vrouw verhoudingen.
Ik begrijp het wel als mensen SP niks vinden, maar ik zie er veel geweldigs en ik denk dat het er o.a. op neer komt dat ik toch wel een echt stads-mens ben.
De Braziliaanse regering heeft elfduizend vrouwen gerekruteerd om het geweld in de sloppenwijken te verminderen. De “vredesvrouwen” krijgen een speciale opleiding, detecteren risicosituaties en moeten het idee ingang doen vinden dat problemen ook zonder geweld opgelost kunnen worden.
Het is een dag van schietgevechten op de Morro da Providencia, een sloppenwijk van Rio de Janiro. Het is tegen dit geweld dat het Nationale Programma voor Burgerveiligheid Alessandra da Cunha inzet. De alleenstaande vrouw is geen expert in geweld maar zoals zoveel andere “vredesvrouwen” ondergaat ze alle dagen het geweld in al zijn vormen.
“Op elk uur van de dag zijn er schietgevechten, tijdens de schooluren, wanneer je gaat werken”, vertelt Da Cunha, die radio-operator is in een taxicoöperatieve. Telkens als een schietgevecht losbarst, begint haar zesjarige zoontje helemaal te beven. Een veel minder zichtbaar gevolg is dat hij opgroeit in een cultuur van agressie. “Ze groeien op met het geweld in hun hoofd.”Zo geweldig is Brazilie!!
Kan iemand mij vertellen hoe het weer in Juli/augustus is in het noord oosten van Brazilie richting Fortaleza???
WIj willen er naartoe, maar voor een deel rondreizen en een deel strand vakantie, maar weten niet veel van het klimaat aan die kant.
hey , ik was in Pipa eind agustus / begin september, iets ten zuiden van natal. eerst geland in fortaleza en dan doorgevlogen naar natal wat zo n 500km zuidelijker ligt. wij hadden prachtig weer en ik bedoel echt prachtig , had dit niet eens verwacht. wat witte wolkjes tot 6 a 7u s morgens (ja om 5u kwam de zon al op) en dan de hele dag niets dan zon , zon en nog eens zon.
Pipa vind ik trouwens een absolute aanrader , schitterende vakantie en wil zeker nog terug naar Brazilie