Braziliaanse DVD spelers voor 'Nederlandse' DVD's

Welke Braziliaanse DVD-spelers kunnen naast Braziliaanse DVD’s ook zowel in Nederland opgenomen (DVD-r/rw) als in Nederland gekochte DVD’s afspelen? Spelers van Days deden dat prima, maar helaas is de mijne gestolen en lijkt dat merk niet meer verkrijgbaar.

Andere suggesties?

Een DVD-speler uit Nederland doet het volgens mij niet vanwege de afwijkende Pal-standaard van Brazilië, of heb ik dat mis?

De wereld van video- en DVD-formaten vind ik nog steeds knap onoverzichtelijk.

Oi Bert,
Wat jij moet vinden is een “REGIO-vrije” dvd-speler.
Als je een fabrikant vindt die dat maakt ben je eruit.
Voor de pc bestaan er programma’s die dat probleem eveneens omzeilen
Succes in je zoektocht

Regiovrij is helder, maar hoe zit het toch met de afwijkende kleurstandaard in Brazilië? (Brazilië gebruikt als enige land in de wereld Pal-M.)

Spelen Europese DVD’s goed af op een Braziliaanse regiovrije DVD-speler gekoppeld aan de Braziliaanse tv? Mijn schoonzus kreeg van onze Europese DVD’s alleen zwart-witbeeld.

Kun je een Nederlandse DVD-speler aansluiten op een Braziliaanse tv en heb je dan goed beeld met kleur?

===
En dan de DVD-recorders. Kun je een Europese DVD-recorder gebruiken in Brazilië, of zit dan in de weg dat de Europese Pal-standaard van de Braziliaanse afwijkt?

Wij hadden een Samsung DVD-recorder uit Brazilië, maar die was uiterst kritisch op de soort DVD’s, die deze accepteerde. Het ging daarbij niet om de regio, maar zelfs om merk en of de beschrijfbare DVD’s r+ of r- waren. Daarom zijn we huiverig om zo’n ding te kopen in Brazilië, want daar zijn ze ook nog eens duurder.

Hier iemand die het ook probeert, maar problemen heeft. Ik las ook deze en bleef in verwarring achter …

pal m is inderdaad afwijkend van de europese normen en dat is vooral belangrijk voor het signaal naar de tv toe, dus een toestel meebrengen uit Nederland (dvd-speler of recorder) lijkt me nutteloos tenzij je hier een heel recent multi-systeem tv zou hebben
in Europa bestaat de tendens om die te verkopen maar ik heb totaal geen idee hoe fabrikanten dat hier bekijken, heb nog nooit op een verpakking van een flatscreen standaarden zoals pal, secem of aanverwanten laat staan multisystem, zien staan, misschien de moeite om eens op te zoeken op de sites van samsung, lg of sony bvb, maar ik vrees ervoor
als je via het video en audio-signaal (bvb rgb) gaat zou het pal n probleem zich niet mogen stellen want dat is iets wat geldt voor ontvangst (mensen die hun toestel dus koppelen tussen de antenne en de tv) in je eerste link wordt daar trouwens ook over gesproken Bert :wink:
en dan nog het andere delicate probleem dvd + of -, mjah … sommige pc’s doen daar zelfs lastig mee …
en zoals in link 2 vermeld kan er bovendien nog het resolutie probleem zijn tussen je toestellen maar dat is kweste van instellen

ik denk echt dat het beter is dat je een pc voor dat soort operaties gebruikt (een ontvangerstick usb vind je al tussen de 80 en 350R$ afhankelijk of je analoge en/of digitale tv-ontvangst wilt bekijken/opnemen, wel zien dat je er een normale tvplug (F-connenctor) kunt op aansluiten !)
met de pc ben je dan gelijk af van de meeste beperkingen, kom je op een nieuw probleem dan ga je gewoon even het passend progje zoeken op het net en klaar is Kees, eeehm Bert :wink:

het klopt dat alle consumenten-electronica hier beduidend duurder is, de belastingspolitiek van de Braziliaanse overheid zit er voor veel tussen (alles wat geïmpoteerd wordt is stevig belast) maar toch denk ik dat sommige fabrikanten ook boter op het hoofd hebben, samsung bvb heeft een flatscreen tv fabiek hier ergens dus hun toesellen zijn niet aan die importtaksen onderhevig maar men verkoopt ze wel aan de zelfde prijzen als andere merken …

Dank weer, Ixke.

Ik zat al naar de duurdere Braziliaanse oplossingen te kijken. Het gebruiksgemak is uiteraard ook van belang. Echter, de harddiskrecorders lijken overal uitverkocht te zijn. Tja, booming economie in Brazilië.

Booming ? In 12 vezes sem juros meestal.

Ik heb al 10 jaar een TV (Toshiba) die Pal-M, Pal-G en NTSC aankan. Hoeft dus niet zo recent te zijn.

Ik heb een in Paraguay gekocht goedkoop MIDI DVD spelertje (die ook in Brazilie verkocht wordt, enkel 2x zo duur) en daar kan ik ook gewoon de nederlandse DVD´s mee bekijken.

Groet,
Marcel

OK, het is een Philips geworden, die beweerde alle formaten af te spelen (DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW etc.). Ik moest hem nog wel zelf regiovrij maken, maar dat was niet moeilijk.

Op een Medion DVD-recorder in Nederland van tv opgenomen en gebrande films haperen soms, dan moet je even stoppen/starten of even heen en weer spoelen om weer op gang te komen. Op hoogtepunten van een film wat vervelend, maar daar is overheen te komen.