wie heeft er de nodige kennis of informatie, aangaande ontvangst via satelietantenne van europese tv-zender in Brazilie.
met vriendelijke groeten
wie heeft er de nodige kennis of informatie, aangaande ontvangst via satelietantenne van europese tv-zender in Brazilie.
met vriendelijke groeten
bij mijn weten is er geen europese zender over satelliet omdat er gewoonweg geen markt voor is, noch op de KU-band (kleine schoteltjes) noch op de C-band (grote schotels)
je kan hooguit CNN ontvangen via een Skypakket
als je breedband internet hebt kan je tegenwoordig toch al een hele hoop uitzendingen (soms via omwegen zoals bij de I-player van de BBC) van Europa bekijken
beste ixke,
op de website van BVN
staat dat ze te ontvangen zijn via Satmex6
als we hier in de winkel vragen welke satelieten er in Brazilie te ontvangen zijn, horen ze het in Keulen donderen
nog een fijne avond
Aha, een goede ontdekking erikasi !
Heb er ook wat verder op gezocht …
Als ik het goed begrepen heb zou je dus idd. met een DVB ontvanger (op de KU-band, dus een relatief kleine schotel, maar wel afhankelijk van de streek waar je je bevindt) inderdaad via die Mexicaanse satellet Satmex6 het signaal van BVN moeten kunnen ontvangen
BVN is vrij te ontvangen EN het komt er gewoon op neer om een gepast digitaal satelliet-ontvangertje te vinden, zoals bvb het model DSR1900S van Century, tenzij we op 1 of andere manier de SKY-ontvanger zouden kunnen gebruiken voor diegenen die daarover al beschikken
Een andere eventuele leverancier hier in Brazilië zou ook deze firma Visiontec kunnen zijn
Moet je alleen nog de richt-helling en compas-richting vinden om je antenne op te stellen in jouw specifieke woonplaats, maar dat zullen ze jou bij Visiontec wel kunnen vertellen denk ik
Je tip kan dus misschien bijzonder interessant zijn voor Nederlanders/Vlamingen hier die over geen breedband internet beschikken …bedankt daarvoor ! !
Via ons Telefonica (sky) pakket hebben we: BBC, DW, RAI, CNN, ESPN en diverse Portugese zenders, Bloomberg, Discovery’s, Eurofilm en nog een paar anderen.
ik zit dan ook regelmatig te genieten wanneer Barcelona speelt en andere grote Europese clubs!!
Ik wil jullie pret niet drukken, maar Satmex6 is niet in geheel Brazilie te ontvangen.
Ik denk dat net boven Salvador een stuk in de schaduw zit.
ja Sven
ik had ook zoiets gezien
in theorie kan je dat probleemloos oplossen met een groter formaat schotel als je op de rand van de footprint zit
op zich allemaal niet erg, hier in Salvador hebben we het beste internet van het land (dixit GVT) wat mij alleszins toelaat om probleemloos tv-uitzendingen te volgen via het net
voor Erikasi in São Paulo lijkt er dus geen direct ontvangst-probleem te zijn, waar volgens deze iets gedetailleerdere map http://www.prontomize.com/Ku_2_Band_-_Continental.html een schotel van 1.8m zou moeten volstaan
aangezien je men in SP ongeveer alles kan vinden wat hier in het noorden soms onmogelijk vindt moet je wel ergens aan de bak kunnen geraken Erikasi :zon02:
groet uit Salvador
Hallo iedereen,
'k Ben zonet geregistreerd. 'k Wil me even voorstellen. 'k Ben Belg en een fervent Brazilië-reiziger, vooral Salvador en Rio heb ik al heel veel bezocht.
Kwa satelliet-ontvangst zie ik het net andersom. Zelfs al ben ik 1 maand of meer in Brazilië, ik mis Europa en België niet, integendeel. Maar als ik terug in België ben, mis ik Brazilië enorm. Ik mis vooral rechtstreekse TV-info uit Brazilië (in België krijg je bitter weinig Brazilië-nieuws).
Ik mis ook het gebruik van het Braziliaans Portugees. In België woon ik aan de Franse grens en daar spreekt geen kat Portugees, de cursussen Portugees zijn ook Portugees uit Portugal (andere uitspraak en soms andere woorden dan het Braziliaans Portugees).
Kan iemand me helpen in België aan een Braziliaanse TV-zender zonder dat ik daarvoor een sateliet-ontvanger moet hebben? Bijvoorbeeld via internet??? In Brussel hebben ze TV Globo op de kabel (de gelukzakken), maar waar ik woon zijn het allemaal Arabische en Oost-Europese Tv-zenders op de kabel
Bij voorbaat dank voor jullie aandacht, zelfs als jullie me niet kunnen helpen.
Marco
Oi Marco,
Ik weet niet in hoever deze in Belgenland te bekijken valt
en qua kwaliteit hoef je niet bijster veel te verwachten maar als het je vooral om het portugees te doen is zou je hier misschien al een heel eind verder mee zijn VER TV ONLINE
Groet uit Salvador
Bedankt Ixke,
Het is altijd interessant dingen bij te leren
Ondertussen heb ik nog wat gezocht op internet en volgend uitstekend adres gevonden http://nl.wwitv.com/televisie/30.htm. Daar heb je ook een lijst met internet TV-zenders uit Brazilië. Vooral TBC (TV Brasil Central) lijkt me heel populair. Helaas slaag ik er (nog) niet in om het dagelijks nieuws uit Brazilië via een TV-zender van daar te kunnen bekijken.
Voor plaatselijk nieuws uit Rio kan ik de Metrokrant in pdf-formaat downloaden op metropoint.com Deze krant verschijnt wel niet dagelijks, maar ik ben al heel blij!!! Uiteraard kan ik ook online de websites van de belangrijkste Braziliaanse kranten raadplegen.
Verdere aanvullingen zijn steeds welkom.
Groeten, Marco
Aanvullingen
Als je kranten wilt lezen dan is deze ook interessant :
wel hoofdzakelijk gericht op Bahia
Qua TV en internet-nieuws maken wij hier ook veelvuldig gebruik van
Gegroet
Ixke
Hartelijk dank voor de aanvullingen!
Tot later, Marco