boottochtje

Hallo, mijn man en ik gaan eind mei naar de Nationale Parken van West Amerika. Na een bezoek aan de Grand Canyon reizen we door naar Page. Ik wilde graag de Rainbow Bridge daar bezoeken, maar ik kan alleen een boottocht daar naar toe vinden die ruim 5 uur duurt. Ik wil nu graag weten of er ook een kortere trip er naar toe is of dat je er ook met een auto naar toe kunt.
Verder zag ik ook een boottocht van 1.5 uur naar Antelope Canyon. Ook dit willen wij graag bezoeken, maar hier vind ik de boottocht juist weer kort duren. Volgens mij heb je dan niet veel tijd meer over om nog door Antelope Canyon te lopen. Wie heeft hier ervaring mee? Of kunnen we beter rechtstreeks naar Antelope Canyon gaan en daar met een gids een bezoek afleggen?
We reizen erna ook nog naar Arches National Park. Ook daar kunnen wij veel bogen zien en ik vraag me af of ik dan de Rainbow Bridge ook goed over kan slaan.
Tot slot nog een vraag over een helikoptervlucht boven de Grand Canyon. Wat is beter een heli of met een klein vliegtuigje vliegen? Is er een verschil met uitzicht? Ik hoor het graag allemaal.