Deze zomer gaan we met het gezin 3 weken naar de westkust. We hebben ook 2 overnachtingen gepland in Page bij Lake Powell. We willen daar een boot huren om een dagje op Lake Powell te varen. Wie weet een goed adres om vanuit Nederland een boot te reserveren?
Ook een aanrader is, om als je toch in Page (Arizona) bent, om een klein stukje te rijden naar de Grand Canyon, want dat is er echt vlakbij ( ook bij Flagstaff).
Ben er vorig jaar geweest, was erg mooi ( en warm):zon02:…leuk, maar klein, winkelcentrum hebben ze daar…
Wat voor boot wil je huren? En wat wil je gaan doen op het water?
De site die Frank je gaf is de nieuwe marina ten oosten van Page. Hier is er een aan de westzijde van Page http://www.lakepowellvacations.com/
Er is in Page ook genoeg te zien zonder een boot te huren. Houd er rekening mee dat in het water van Lake Powell in de zomer lekker is, maar op het water kunnen de temps gemakkelijk 90F of hoger zijn. met 2 overnachtiging zal je geen tijd hebben om een hele dag op het water te zitten ben ik bang. Hier is nog een mogelijkheid in Page: www.raftthecanyon.com Niks white water, maar smooth en de morgen raft is aan te bevelen in de zomer. En je wil denk ik bv Antelope Canyon en Horseshoe bend overlook ook niet missen.
Yeehaw
Bedankt voor je snelle en interessante reactie.
Met de kids, twee jongens van 17 (dochter ligt op bed), even de info van het raften bekeken: ziet er erg leuk uit. Dan in de middag Antelope Canyon bezoeken. Dan hebben we denk ik een heel mooi programma.
De eerste foto die je op hun site ziet is van Horseshoe bend overlook. Met een wide angle lens genomen anders krijg je hem er niet op. Je vaart door de rivier maar het uitzicht van boven is ook onvergeteliijk. Beste tijd daarvoor is 's morgens. Ik weet niet waar je na Page naar toe gaat maar als dat naar GC is kan je hem de volgende morgen bezoeken (water, sunscreen mee en een hoed op, geen schaduw) Antelope Canyon kan het best midday bezocht worden maar in de zomer ook om pakweg 1.30-2 pm.Bedenk wel dat het druk zal zijn bij de Upper Canyon. Als je er meer van wil weten (bv een bezoek aan Antelope Lower Canyon) laat het maar even weten.
Yeehaw
Bedankt voor de nuttige info.
We gaan nu een ochtend smooth raften boeken. En dan in de middag naar Antelope Canyon. Omdat het onze eerste keer is, denk ik dat we het beste naar de Upper kunnen gaan.
We gaan na Page inderdaad naar de Grand Canyon. Dan zit de vakantie er al weer bijna op. We slapen in nacht in het Canyon Plaza Resort. Daarna gaan we door naar Las Vegas om terug te vliegen.
Als je nog nuttige info hebt, hou ik me graag aanbevolen.
Ons reisschema is als volgt:
3 nachten San Francisco
2 nachten Mariposa (Yosemite)
Santa Cruz
San Louis Obispo
2 nachten Anaheim (ivm bezoek Disneyland)
3 nachten Las Vegas
Zion Park
Bryce Canyon
Capitol Reef
Arches National Park
Kayenta
2 nachten Page / Lake Powell
1 nacht Las Vegas en dan zit het erop.
Ik zou nog eens nadenken over je route LV-Zion-Bryce-Torrey-Moab-Kayenta-Page-GC-LV. Vooral voor Moab en zijn wonderbaarlijke NP’s heb je nu wel heel weinig tijd. Ik zou overwegen om of meer tijd te besteden aan Zion en Bryce, of bv van Torrey (Capitol Reef NP) rechtstreeks naar MV (Kayenta) via ut24/95/261 en us163 via Natural Bridges NM, Moki Dugway, Gooseneck SP en Monument Valley Tribal Park.
Van MV naar Page is maar 2.5 uur rijden (plus een uur tijdwinst) en dan kan je wellicht Antelope Upper Canyon diezelfde dag bezoeken. Daar kom je langs (az98) vlak voordat je Page binnenrijdt.
Yeehaw.
De hotels zijn al geboekt… in januari al en Kayenta was toen al lastig.
Dus daar is niets meer aan te doen.
We realiseren ons dat we maar beperkte tijd hebben. Als het goed is krijgen we van het reisbureau ook nog info, maar dat komt pas eind juni.
Nu toch maar vast zoveel mogelijk voorbereiding en informeren wat we binnen de beschikbare tijd het beste kunnen doen.
Ik heb voor de reis een goede kaart gekocht.
De Horseshoe bend overlook kan ik nergens vinden. Ook niet op internet.
We gaan via Moab naar Kayenta en dan naar Page. In Page slapen we 2 nachten. In de ochtend gaan we de raft doen en in de middag lijkt ons de Antelope Canyon erg leuk om te doen. Wat adviseer je voor de Horseshoe bend overlook? Op de rit naar Page, of daarna op de rit naar Grand Canyon? Daar zijn we ook 1 nacht en dan door naar Las Vegas.
Je hebt niet goed gezocht: Welcome to Horseshoe bend
Ik zou de wandeling naar Horseshoe bend overlook de morgen doen voor je naar GC rijdt. Leuk om te zien waar je de vorige dag geweest bent.
Heb je nog wat praktische tips over het bezoek aan Antilope Canyon? Je gaf aan: “Als je er meer van wil weten (bv een bezoek aan Antelope Lower Canyon) laat het maar even weten.”
We willen in de middag naar Antilope Canyon. Moet je van te voren iets reserveren, of kan dat ter plekke?
Niet nodig om Lower te reserveren. Ga naar de ingang (tegenover Upper) en betaal je fee (voor zover ik mij herinner is dit $ 26,-- incl. Navajo Fee) Een gids zou moeten meegaan maar meestal loopt hij een eindje mee en laat je dan alleen. Upper Canyon tours zijn altijd “guided” maar wij lopen gewoon op eigen houtje door de canyon na eerst met een truck vanaf de “shack” naar de ingang te zijn gebracht. De tours naar Upper zijn $ 32,-- pp incl. Navajo fee. Als je naar beide canyons gaat betaal je maar 1x Navajo fee ($ 6,00) en dus nog $ 20,-- voor lower en $ 26,-- voor upper. Reken op 1.5 uur voor Upper en 2+ uur voor Lower. Beste tijd voor Upper is midday, voor Lower maakt dat minder uit.
Yeehaw