Wij willen van Pandangaran naar Yokjakarta. Dat kan op verschillende manieren. We hebben gehoord dat dat ook met boot kan. Wie kan ons daar iets over vertellen?
Je neemt de boot van Pangadaran naar Cilacap, en dan ga je met de bus verder. Vanaf de boot kun je kleine dorpjes zien en hoe de mensen leven, en soms springen er vliegende vissen over de boot.
Met de bus naar Yogya is trouwens sneller. Je kan in Pangadaran gewoon een boot-bus combi ticket kopen. Prijs weet ik niet.
Dankjewel Jenny
Klinkt erg leuk. Hoe lang duurt het ongeveer?
Ik heb de route die Jenny beschrijft jaren geleden gedaan. Ik kan me niet meer herinneren hoelang we er over hebben gedaan. De afstand van Cilacap tot Yogyakarta is zo’n kleine 250 km dus daar zal je toch gauw zo’n 6 a 7 uur over doen met de bus. De boottocht duurde zo’n 2 uur (misschien nog wat langer) als ik me goed herinner dus reken er op dat je een hele dag onderweg bent.
De boottocht duurt een kleine 3 uur. De boot moet besteld worden. De lijndienst is al enkele jaren opgeheven. Het is dus niet zo dat je een boot / buskaartje kunt kopen.
Ook moet je regelen, maar dat gebeurt meestal door degene die de boot regelt, dat je in Kalipucang komt waarvandaan de boot vertrekt. Kosten ongeveer 500.000 per boot.