Dag allemaal,
aftellen geblazen binnen 3 weken vertrekken we oa naar Bali.
We zouden van Ubud naar Gili T willen, van Gili T naar Nusa Lembongan en dan terug naar Bali.
Raden jullie aan vooraf tickets te kopen of gewoon ter plekke? We zijn 4dagen in Ubud dus misschien toch genoeg tijd om de boottickets daar te kopen?
Bedankt voor jullie advies.
Valerie
Wij hebben de keren dat we er waren de tickets vooraf gekocht.
Je kan dan bij de verschillende kantoortjes nog vergelijken en afdingen.
Één keer hadden we alleen een enkeltje gekocht omdat we dachten daar goedkoper mee uit te zijn. Dat was niet zo want op het eiland zelf konden we nauwelijks afdingen.
Nu moet ik wel zeggen dat dat op Gili Meno was.
Bedankt voor je reactie.
ik wou het liever ter plekke doen om zo meer te kunnen afdingen. Maar van de andere kant hoor ik dat de gili’s zo druk zijn, en we hebben een vast reisschema.
ik had een maatschappij gemaild en het zou 155€pp zijn voor de 3 boottochten, lijkt me veel, of is dit normaal?
Dank jullie alvast
Je kan op voorhand al wel je ticket kopen hoor, dan houd je de terugreis datum open zodat je nergens aan vast zit.
Je moet dan alleen een dag voordat je gaat vertrekken naar Lembongan bij het kantoortje in de ‘haven/strand’ van Gili T je terugreis vastleggen.
Sowieso kan je beter je ticket naar Gili T in Ubud kopen, in de ticketprijs zit n.l. ook het ophalen met een busje vanaf je hotel/guesthouse naar de boot. Scheelt je een taxiritjes naar Padangbai.
Dus waarom niet meteen je andere tickets dan ook daar boeken, heb je alleen maar een betere onderhandelingspositie.
En €155,- lijkt mij veel.
Volgens mij is de vraag of ze de tickets vanuit Nederland moet kopen of in ubud. Dus eigenlijk of de prijs redelijk is en of je in ubud gemakkelijk tickets kan kopen?
Ik ben wel nieuwsgierig. Ik ben er namelijk vanuit gegaan dat ik ze daar koop. Wordt je overal vanaf je hotel opgehaald? Ook vanuit pemuteran bijvoorbeeld?
In Ubud dus. (had ik al eerder gezegd) Je kan daar heel makkelijk tickets kopen, zou het zeker niet vanaf NL/BE doen.
Als je op een ‘redelijke’ afstand van Padangbai zit wordt je gewoon opgehaald.
We hebben dat vanuit Ubud alsook Sanur gehad. Dan halen ze je rond een uurtje of 7 (zo om en nabij hè, pin me er niet op vast) op en heb je de boot rond 10 uur meen ik.
Maar Permuteran is wel een heel eind uit de buurt! Zelfde geldt voor b.v. Uluwatu.
Volgens mij betaal je dan een meerprijs, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Wij hebben altijd in behoorlijk volle busjes gezeten wat de prijs natuurlijk laag houd. Of ze een busje vol krijgen met passagiers die allemaal van Pemuteran naar Padangbai gaan betwijfel ik. Is echt wel een eind!
Je kan het ticket van Ubud naar Gili T al van te voren boeken, dit scheelt je weer wat tijd in Ubud. Als je daar gaat vergelijken en onderhandelen, ben je vast goedkoper uit maar het kost natuurlijk ook tijd.
http://www.peramatour.com/Daily-Bali-Lombok-Shuttle-Bus-Boat.html deze organisatie haalt je voor een euro extra op in je hotel in Ubud en brengt je voor €30 naar Gili T. (of voor €13 van Ubud naar Lembongan).
Van Gili T naar Lembongan is vrij prijzig, tickets zou ik daar kopen zodat je kan onderhandelen.
Veel plezier!
dank jullie wel voor de reactie.
Ik heb met wat bootmaatschappijen gemaild en de goedkoopste prijs is 74€
-ubud-gili t (+pick up)
-gili t-nusa lembongan
-nusa L-legian drop off
deze prijs lijkt er al wat meer op:)
Welke bootmaatschappij heb je gemaild? Klinkt goed namelijk!
Via Bali Go tours de boten zijn: Fast boat to Gili Trawangan and Lembongan by Eka Jaya fast boat.